۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

اتلاف بیت المال در مخابرات (1): خرید و اسقاط سیستمهای انتقال زیمنس سری SX

"آقای بازرسی مخابرات: لطفا بررسی کنید"
یکی از همکاران در ایمیلی، دو نمونه از حیف و میل بیت المال در استان تهران را برای ما فرستاده است. مناسب دیدیم ، از این به بعد در صورت دریافت اطلاعات جدیدتر، مطالبی را تقدیم کنیم تحت عنوان: "حیف و میل بیت المال در مخابرات".
قابل ذکر است که هدف از این مجموعه نوشته ها،  مچگیری یا اخلال در کار مدیران محترم نیست. بلکه ...
 می خواهیم با ذکر برخی از اشتباهات گذشته، جلو تکرار آنها را در آینده بگیریم. این کار ضمن پیشگیری از اتلاف سرمایه های شرکت، خدمت به مشترکان و سهامدارن و کارکنان و حتی خود مدیران خواهد بود. شاید بهتر باشد مدیران محترم، کاستی های مالی شرکت را به جای برداشتن از فیش حقوقی کارکنان، از ناحیه مدیریت صحیح منابع مالی در پروژه ها و برنامه های شرکت تامین نمایند! 
مدیران محترم باید بدانند که اشتباهات آنها از چشم تیزبین و هوشیار کارشناسان شرکت پنهان نمی ماند. شاید این نظارت همگانی همکاران آنها بتواند به اقتدار مدیریتی آنها و در نتیجه افزایش بهره وری و تعالی در سازمان کمک شایانی نماید. از این رو امیدواریم آنها از "نقد بی رحمانه اما محترمانه ی ما" استقبال کنند.
 گفتنی است "مخابراتی ها" آمادگی درج پاسخ های احتمالی مدیران یا روابط عمومی های شرکت، نسبت به موارد مطرح شده را دارد.


برگردیم به موضع این مطلب:


مطلب همکار خود را در دو بخش تقدیم می کنیم. اولین قسمت، به خرید کارشناسی نشده ی نوعی از سیستمهای انتقال زیمنس، سری SX در استان تهران است:


او می نویسد: "یکی از پروژه های هزینه بری که قرار بود در بک بن تهران انجام شود، پروژه ی سیستمهای زیمنس از سری SX بود. موسوم به  SXD Cross-connect - Siemens و SXA Cross-Connect - Siemens
  این پروژه در اوایل دهه هشتاد و زمان مدیریت عاملی آقای خسروی، با عدم کارشناسی صحیح و با هزینه تقریبی 45 میلیارد تومان (مطمئن نیستم) برای چند مرکز ترانزیت در تهران خریداری  ولی از همان ابتدا فشل و ناکارآمد بود. نهایتا در حدود سالهای 86-87 جمع آوری، اسقاط و به عنوان آهن قراضه و لوازم مستعمل! به انبار رفت. اطلاع بیشتری از این پروژه و تعداد سیستمهای خریداری شده و یا نام تمام مراکزی که سیستمها در آنجاها نصب شده بود را ندارم "

مخابراتیها: 
ضمن تشکر از این همکار محترم، در صورتیکه سایر همکاران اطلاع یا اسنادی از چند و چون این پروژه در دست دارند به نشانی ایمیل ما بفرستند


پی نوشت: کامنت جالب همکارمان با نام مستعار "مخبرالدوله" در همین مورد را که در زیر یکی از مطالب قبلی نوشته را بخوانید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..