۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

مشاهدات تجمع امروز: حضور فعالانه ی همکاران غیور ساختمان شاهد، از پشت پنجره و بالکن!

بسیاری از همکاران از مناطق مختلف تهران قدم رنجه کرده و به ساختمان شاهد رفته بودند. برخی از آنها نیز که با درهای بسته ساختمان مواجه شده بودند، اجازه ورود به داخل محوطه را نیافتند. این درحالی است که برخی از همکاران غیور که محل کارشان ساختمان شاهد است، مشارکت و حضور فعالانه ی خود در این تجمع را از پشت پنجره و بالکنها به نمایش گذاشتند!
یکی از همکاران حاضر در...
 این تجمع با نام مستعار "همراه" برای ما نوشته است:"


در ابتدای تجمع از همکاران خواسته شد که به نمازخانه بروند، ولی کسی نرفت و درخواست رفتن به نمازخانه هم تکرار نشد.
آقای صحرايی پس از دقايقی وارد جمع شدند و با صلوات مورد استقبال قرار گرفتند. ايشان تاکيد کردند که تجمع خود جوش بوده و از همکاران خواستند طوری رفتار نکنند که به تجمع برچسب سياسی زده شده و يا در راستای قطع شدن يارانه ها تعبير شود.
يکی از همکاران در جلوی صف بدون ميکروفون در حال صحبت با آقای صحرايی بود و در پاسخ به درخواست بعضی از همکاران که فرياد می زدند "ميکروفون ميکروفون" برای چند دقيقه ميکروفون در اختيار ايشان قرار گرفت (هر چند اين حق را برای بقيه قائل نشدند). مضمون سخنان همکارمان عبارت بود از اينکه مخابرات امروزی حاصل تلاش کارمندان بوده ولی سود آن به جيب روسا می رود. ايشان از آقای صحرايی پرسيدند اگر اتفاقی برای هر يک از کارمندان که تحت فشار اقتصادی دچار استرس شده اند، بیفتد آيا ايشان می توانند سر راحت بر بالش بگذارند.
آقای صحرايی در پاسخ گفتند که پيگيری می کنند و از همه خواستند اگر پيشنهادی جهت تکميل نامه انجمن اسلامی که ارائه شده و در دست پيگيری می باشد، دارند بصورت کتبی ارائه دهند.
طبق شنيده ها (درست يا غلط؟!) به خبرنگاران صدا و سيما و همچنين برخی از همکاران که از ادارات مخابرات مناطق جهت شرکت در تجمع آمده بودند، اجازه ورود داده نشد.
در مورد تعداد شرکت کنندگان در تجمع نمی توانم چيزی بگويم جز اينکه محوطه ساختمان شاهد هنوز جا برای همکارانی داشت که از بالکن و پشت پنجره در حال تماشای ماجرا!!! بودند."



از این همکار محترم کمال تشکر را داریم. آماده دریافت نظرات سایر دوستان هستیم

۳ نظر:

  1. در مورد عدم مشارکت همه ی همکاران باید بگویم این داستان تکراری است و اصولا همه ی ما همیشه از این نقطه آسیب دیده ایم. حتی اجرای این حقوق و دستمزد نتیجه بی تفاوتی های قبلی ما به ظلمی بود که به دیگران رفت. آیا روزی که خانم های شرکت از حق داشتن کارت فرهنگی-ورزشی برای خانواده هایشان محروم شدند کسی از ما اعتراض کرد؟ یعنی عدالتخواهی ما محدود به منافع خود ما می شود!
    آیا روزی که همکاران قراردادی ما نسبت به تفاوت حقوق خود با ما رسمی ها اعتراض می کردند به فکر آنها بودیم؟ تصور من بر این است که همه ی این کارها به صورت برنامه ریزی شده و قدم به قدم انجام شده تا بتوانند سطح اعتراضات احتمالی و میزان شجاعت ما را اندازه بگیرند و ما سرشکسته بیرون آمدیم.
    با همه ی این حرف ها من به عنوان یک متخصص مخابرات این اتفاق را به فال نیک می گیرم و ایمان دارم این اتفاق تلنگری برای همه ی متخصصان مخابرات بود تا از خواب بیدار شوند و برای یکبار هم که شده در زندگی ریسک کنند. نیازی به مهاجرت هم نیست. همین اپراتورهای جدید در زمینه موبایل و وایمکس متقاضی استفاده از تخصص مخابراتی ها هستند.

    پاسخحذف
  2. حق با شماست. نتیجه ادامه چنین روندی قطعا خالی شدن شرکت از نیروهای زبده و متخصص است

    پاسخحذف
  3. بسمه تعالی
    مدتها بود که دل خوش کرده بودیم که انشالله بعداز خصوصی شدن هم حقوق هایمان زیاد میشود و هم اینکه این مدیریت باندی و دولتی از بین میرود و هم در امد شرکت بالا میرود و هم کارامدتر میشود و میدان برای افراد کاری وباسواد و دلسوز بازتر میشود متاسفانه هیچکدام که عملی نشد انگیزه ها از بین رفت و روز به روز هم بدتر میشود. باز گرداندن اعتماد به کارکنان شرکت بقدری مشکل است که از چهره شان میشود فهمید که چقدر مایوس و دل شکسته هستند حال که امیدی به اصلاح مدیریت و تعویض بی لیاقت ها نیست و رییس و روسا قرار نیست که تکانی بخورند پیشنهاد دلسوزانه دارم که اقلا کاری کنند که با دادن چند سال امتیاز ما را زودتر از موعد بازنشسته کنند که هم مخابرات از شر متخصصین و افراد کاری و دلسوز رها شود وهم مدیران باقی مانده هر کاری خواستند بکنند و اقلاا کارکنان دلسوز خون دل نخورند چون تجربه نشان داده هر چه تقاضا و خواهش و امر به معروف نه تنها جواب نمی دهد بلکه یک عده نشسته اند فقط لج و لج بازی و دهن کجی میکنند و با سر نوشت کشور و خانواده ها بازی میکنند شما از سر تا پای این مدیریت مخابرات و مخصوصا استان تهران نگاه کنید انصا فا این مدیران کل و روسای ادارات (بجز اندکی ) لیاقت اداره یک نانوایی را دارن ؟ پس کی قرار است که مدیریت کارامد شود عمر ما به اتما م رسید و این اقایان دوختتند و بریدند و ضررها به مملکت و کارکنان زدند و تازه نوبت بازنشستگی شان هم رسید ول کن نیستند بابا رها کنید این مخابرات را چپاول بس نیست ؟
    نمیدانم به که پناه ببرم ؟ البته که خدایی هست و تنها به او پناه میبرم و مطمئن هستم که اوست که انتقام کاکنان را خواهد گرفت
    به امید او می نشینم .

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..