۱۳۸۹ دی ۱, چهارشنبه

آغار تجمع کارکنان مخابرات استان تهران

بنا به اخبار رسیده، از ابتدای صبح امروز اول دیماه، اجتماع کارکنان مخابرات استان تهران در محوطه ساختمان شاهد این استان آعاز شده است. این اجتماع خودجوش در اعتراض به وضعیت نابسامان شرکت مخابرات 14 ماه پس از واگذاری صوری و غیر رقابتی آن، نامشخص نمودن وضعیت استخدامی ها و حقوق و دستمزدها و نیز مبهم بودن آینده شرکت مخابرات بعد از گزارش دیروز مجلس شکل گرفته است. گزارش دیروز مجلس شورای اسلامی (اینجا و اینجا) واگذاری مخابرات در بورس را صوری و غیر رقابتی خوانده و بر ابهامات موجود درباره وضعیت آینده مخابرات و بویژه کارکنان افزوده است. گزارش تخلفات متعدد مخابرات دیروز از سوی مجلس به قوه قضائیه ارسال شده است.

در صورت دریافت هر گونه خبر یا گزارش جدید از اجتماع امروز، ابن مطلب تکمیل خواهد شد.
tcthamkar@gmail.com

۱۰ نظر:

  1. همکار شهرستانی۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۸

    ما شهرستانی ها هم از راه دور حمایت خود را از این حرکت اعلام می نماییم.سنگین ترین شکنجه ها برای زندانیان در انفرادی بی اطلاعی و بلاتکلیفی است. متاسفانه این وضعیت نه 14 ماه بلکه تقریبا از دو سال پیش بر سرمان آمده است.نمی دانم تقاص کدامین گناه و ناشکری و ناسپاسی را پس می دهیم. از این بیم داریم که این علی الحساب هایی که با حقوق به ما میدهند از حلقوممان بیرون بکشند !شاید هم داریم چوب نجابت و صداقت و شرافتمان را میخوریم.اینکه این مدت هم جیکمان درنیامده از همین مساله ناشی می شود.یقینا اگر هرجای دیگر دنیا وحتی هر شرکت دیگر داخلی بود که اینگونه بود خیلی زودتر از اینها صدای اعتراضشان بلند شده بود.به هرحال ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است و اگر جلوی ضرر را همین حالا هم بگیریم منفعت است.فقط توصیه اکید دارم که از سیاسی شدن و کردن! این حرکت جدا پرهیزکنید.جای خالی این وبلاگ هم به شدت احساس می شد.عنقریب به درد ف ی ل ت ر هم مبتلا خواهیدشد.پس برای آن هم چاره ای بیندیشید.

    پاسخحذف
  2. سلام
    تجمع امروز با سخنرانی آقای صحرايی که به گفته خودشان بطور مستقل و نه از طرف هيات مديره بود، تمام شد. ايشان همه را به صبر دعوت کردند و گفتند قولی نمی توانند بدهند به جز اينکه پيگيری کنند!!!! البته همکاران هم حرفهای زيادی داشتند ولی بدليل اينکه ميکروفون در اختيارشان قرار نگرفت عملاً شنيده نشد.

    پاسخحذف
  3. "مخابراتیها" در پاسخ به همکار شهرستانی:

    از لطف شما ممنونم. فرمودیده اید:"جای خالی این وبلاگ هم به شدت احساس می شد.عنقریب به درد ف ی ل ت ر هم مبتلا خواهیدشد.پس برای آن هم چاره ای بیندیشید."
    درست است. البته باید همه همکاران محترم هم به تبلیغ این وبلاگ و کمک به غنی تر شدن مطالب آن با ارائه نظر یا مطلب کمک نمایند. متاسفانه استفاده از فیلتتترر شکنها یکی از لوازم وبگردی شده است. برای چنین روزی ما فیلتتر شکن AOL (لینکس در سمت چپ وبلاگ هست" یا التراسرف را پیشنهاد ی کنیم. می توانید در گوگل پیدا کنید. اگر لازم باشد لینکش را اینجا هم میگذاریم
    شما هم اطلاع رسانی کنید لطفا. کاش می نوشتید از کدام شهر.

    پاسخحذف
  4. "مخابراتیها" در پاسخ به آقا یا خانوم همراه:
    از گزارش شما متشکرم. اگر ممکن است مبسوط تر و کاملتر بنویسید.

    پاسخحذف
  5. توجه توجه

    این یک تجمع صنفی بود، لطفا سیاسی نکنید.
    جناب آقای زبرجد مدیرکل حراست و مدیران ارشد
    شما نیز یکی از همکاران مخابراتی ما میباشید که مسئولیت حراست
    را به عهده دارید. این اجتماع در راستای خواستهای صنفی و حقه
    کارکنان تشکیل شده بود که شما را نیز شامل میشود. عکس برداری
    و فیلم برداری و ثبت اسامی کارکنان انشاا.. به خاطر عدم حضور
    افراد غیر مخابراتی و فرصت طللب بوده است . نکند که همکاری
    احضار شود که در غیر اینصورت عواقب آن دردناک بوده و شما
    نیز مسئول آن خواهید بود.
    "مشتاق تشکیل تشکل صنفی"

    پاسخحذف
  6. مواردی که می توانم اضافه کنم بدين شرح است:
    در ابتدای تجمع از همکاران خواسته شد که به نمازخانه بروند، ولی کسی نرفت و درخواست رفتن به نمازخانه هم تکرار نشد.
    آقای صحرايی پس از دقايقی وارد جمع شدند و با صلوات مورد استقبال قرار گرفتند. ايشان تاکيد کردند که تجمع خود جوش بوده و از همکاران خواستند طوری رفتار نکنند که به تجمع برچسب سياسی زده شده و يا در راستای قطع شدن يارانه ها تعبير شود.
    يکی از همکاران در جلوی صف بدون ميکروفون در حال صحبت با آقای صحرايی بود و در پاسخ به درخواست بعضی از همکاران که فرياد می زدند "ميکروفون ميکروفون" برای چند دقيقه ميکروفون در اختيار ايشان قرار گرفت (هر چند اين حق را برای بقيه قائل نشدند). مضمون سخنان همکارمان عبارت بود از اينکه مخابرات امروزی حاصل تلاش کارمندان بوده ولی سود آن به جيب روسا می رود. ايشان از آقای صحرايی پرسيدند اگر اتفاقی برای هر يک از کارمندان که تحت فشار اقتصادی دچار استرس شده اند، بیفتد آيا ايشان می توانند سر راحت بر بالش بگذارند.
    آقای صحرايی در پاسخ گفتند که پيگيری می کنند و از همه خواستند اگر پيشنهادی جهت تکميل نامه انجمن اسلامی که ارائه شده و در دست پيگيری می باشد، دارند بصورت کتبی ارائه دهند.
    طبق شنيده ها (درست يا غلط؟!) به خبرنگاران صدا و سيما و همچنين برخی از همکاران که از ادارات مخابرات مناطق جهت شرکت در تجمع آمده بودند، اجازه ورود داده نشد.
    در مورد تعداد شرکت کنندگان در تجمع نمی توانم چيزی بگويم جز اينکه محوطه ساختمان شاهد هنوز جا برای همکارانی داشت که از بالکن و پشت پنجره در حال تماشای ماجرا!!! بودند.

    پاسخحذف
  7. ممنونم از همکار همراه ما

    پاسخحذف
  8. از تلاش همکاران عزیزم در مخابرات استان تهران تشکر میکنم. من و همکارانم در شرکت مخابرات ایران از این حرکت شما حمایت میکنیم و لازمه تاکید کنم که این حرکت ها تنها جنبه اعتراض برای مردمی دارد که به مملکت و سرنوشت خود اهمیت میدهند.

    پاسخحذف
  9. همکاران محترم معترض شرکت مخابرات تهران ما هم پشتیبان شماودرجمع شمائیم (استان مرکزی)

    پاسخحذف
  10. خردبهتر از هرچه ایزد بداد
    ستایش خرد را به از راه داد
    خرد رهنمای وخرد دلگشاای
    خرد دست گیرد به هردو سرای

    چو ناکس به ده کد خدایی کند
    کشاورز باید گدایی کند

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..