۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

اتلاف بیت المال در مخابرات (2): هزینه ی سخت افزاری برای OMC

"آقای بازرسی مخابرات: لطفا بررسی کنید" 
همکار قبلی در بخش دوم مطلب خود به هزینه ی تجهیز و راه اندازی پروژه OMC در مراکز ترانزیت تهران پرداخته:

"فکر ایجاد OMC برای تجمیع امور نگهداری سالنهای سوئیچ تهران بدیع بود. اما امکان سنجی خوبی برای ان انجام نشده بود و برنامه ی مدونی برای ان وجو نداشت. در صورت اجرایی شدن کامل پروژه، شیفت نگهداری سالنهای سوئیچ از مراکز (حدود ده مرکز) حذف و در مرکز ترانزیت هر منطقه...
تجمیع می شد. بعلاوه عده زیادی از همکاران آزاد و جاهای دیگر به کار گرفته می شدند. با تصویب این طرح در هیات مدیره و اداره تشکیلات و روشها، ردیفهای کارشناسی و کارشناس مسئولی برای آن ایجاد و هزینه ی قابل توجهی نیز بابت تجهیز سالنهایی در ماکز تزانزیت به نام سالن OMC اختصاص یافت. پس رایانه های به روز و مبلمان اداری خریداری و هزینه زیادی هم بابت ایجاد شبکه آن پرداخت گردید. اما متاسفانه هنوز با گذشت حدود 4 سال از تجهیز سالنها، هنوز خبری از شروع به کار OMC نیست! کامپیوترها یا دارند در اتاق مزبور خاک می خورند یا روسای ادارات آنها را بین مراکز پخش کرده اند!! گفته می شود تعدادی از همکاران هم با ردیف "کارشناس مسئول سالن OMC " حق سرپرستی می گیرند!!!"





همانطور که در مطلب قبلی نوشتیم
هدف از این مجموعه نوشته ها،  مچگیری یا اخلال در کار مدیران محترم نیست. بلکه می خواهیم با ذکر برخی از اشتباهات گذشته، جلو تکرار آنها را در آینده بگیریم. این کار ضمن پیشگیری از اتلاف سرمایه های شرکت، خدمت به مشترکان و سهامدارن و کارکنان و حتی خود مدیران خواهد بود. شاید بهتر باشد مدیران محترم، کاستی های مالی شرکت را به جای برداشتن از فیش حقوقی کارکنان، از ناحیه مدیریت صحیح منابع مالی در پروژه ها و برنامه های شرکت تامین نمایند! 

مدیران محترم باید بدانند که اشتباهات آنها از چشم تیزبین و هوشیار کارشناسان شرکت پنهان نمی ماند. شاید این نظارت همگانی همکاران آنها بتواند به اقتدار مدیریتی آنها و در نتیجه افزایش بهره وری و تعالی در سازمان کمک شایانی نماید. از این رو امیدواریم آنها از "نقد بی رحمانه اما محترمانه ی ما" استقبال کنند.
 گفتنی است "مخابراتی ها" آمادگی درج پاسخ های احتمالی مدیران یا روابط عمومی های شرکت، نسبت به موارد مطرح شده را دارد.


پی نوشت: کامنت جالب همکارمان با نام مستعار "مخبرالدوله" در همین مورد را که در زیر یکی از مطالب قبلی نوشته را بخوانید. 

۱ نظر:

  1. اتلاف ثروت مخابرات بوشهر
    این موردکه می خواهم عنوان کنم فکرمیکنم درهمه استانها انجام گرفته باشدولی جهت اطلاع عموم ضرورت دارداینجاگفته شود. دراواخرسال پیش طبق دستورمدیریت میبایست انبارمرکزی ازاجناس راکد تخلیه شودکه درراستای این کارخیلی ازاجناسی که درزمینه توسعه کاربردضروری ومستمرنیزداشتندمثل MDFوسوییج وشارژرورادیووکابلهای سوییج وشبکه همه بصورت خارج ازرده به مزایده گذاشته شدوبه قیمت بسیارنازل ویابه عبارتی دورریخته شد .

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..