۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

مدیر کل روابط عمومی: پیش از اینکه بپرسید مخابرات برای ما چه کرده؟ پاسخ دهید شما برای مخابرات چه کرده اید!

 **لینک این مطلب به روابط عمومی مخابرات ایران ارسال شده تا  مدیرکل محترم روابط عمومی در جریان بازخورد مطلب خود در بین کارکنان و نظرات متعدد آنان قرار بگیرند 


 دکتر زارعیان، مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران، در سرمقاله ی (شماره 169، ابتدای آذر 89) مجله ارتباطات، ارگان رسمی این شرکت با عنوان "سازمان خود را دوست داشته باشیم" نوشته: قبل از اینکه از خود بپرسیم سازمان برای ما چه کرده؟ به این سوال پاسخ دهیم که ما برای سازمان چه کرده ایم! ....
...روز اولی که استخدام شدم ، با یک کارمند قدیمی ( 29 سال سابقه کار که یادش بخیر باد ) در یک اتاق همکار بودیم ، در حین مصاحبت گفت : ما در بهترین سازمان دنیا کار می کنیم ، به شوخی گفتم .....شما آری ولی من خیر ، گفت چرا ؟ گفتم حتماً حقوق خوبی می گیرید که این دیدگاه را دارید . من معتقدم هرجا که باشم و کار بکنم ، آنجا بهترین است .


دو سال بعد که مدیر کل روابط عمومی شرکت پست شدم به همراه دبیر کل اتحادیه جهانی پست که آمریکایی بود از منطقه 19 پستی بازدیدی داشتم ، در آنجا آقای توماس لیوی گفت ، شما در بهترین سازمان ایران کار می کنی .


سه سال بعد ، برای حضور در تلکوم آفریقا به ژوهانسبورگ رفتیم ، در آنجا آقای ماندلا و دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات که از غرفه مخابرات ایران بازدید می کردند ، از من پرسیدند کجا کار می کنید ، گفتم شرکت مخابرات ایران ، گفتند در کدام بخش ؛ گفتم در " روابط عمومی " ، گفتند بهترین سازمان و بهترین شغل .


امروز بعد از 20 سال هر کس از من می پرسد بهترین سازمان دنیا کدام است ، در پاسخ می گویم ، مخابرات . شاید بپرسید چرا ؟ پاسخ این پرسش را با تعریفی از " سازمان " شروع می کنیم :
سازمان عبارت است از فرایندهای نظام یافته از روابط متقابل افراد، برای دست یافتن به هدف های معین . این تعریف از چهار عنصر تشکیل شده است .
    1- سازمان همیشه از افراد تشکیل می شود .
    2- این افراد به طریقی با هم ارتباط دارند .
    3- این روابط متقابل را می توان نظام بخشید
    4- همه افراد در سازمان دارای هدفهای مشخص هستند ، هم اهداف سازمانی و هم اهداف شخصی


آن چه مسلم است اينكه هر سازمان براساس " فرهنگ سازمانی " اداره می شود . مقصود از فرهنگ سازمانی ، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضاء در قبال سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود . " کریس آرجریس " فرهنگ سازمانی را نظامی زنده می خواند و آن را در قالب:
     § رفتاری که مردم در عمل از خود آشکار می سازند .
     § راهی که بران پایه به طور واقعی می اندیشند و احساس می کنند
     § و شیوه ای که به طور واقعی با همان رفتار می کنند تعریف می کنند .


سازمان جایی است که ما در آن کار می کنیم ، زندگی می کنیم و هر آن چه داریم از آن است . سازمان هرکس نامی دارد و سازمان ما " مخابرات " است .


ما به مخابرات وابسته ایم ، هرچند مخابرات هم به ما وابسته است ، لذا باید همواره از تمامیت آن دفاع کنیم ، همه¬ي ما اصصلاح "حمیت سازمانی" را شنیده ایم و اگر می خواهیم سازمانمان پویا ، خدمت رسان و زنده باشد، ضروری است از هرآنچه به آن آسیب می رساند ، از قبیل شایعه پراکنی ، انتظارات بی جا ، دروغ سازی ، بدگویی ، کم کاری و .... پرهیز کنیم و در مقابل ویژگی های خلاقيت فردي، ریسک پذیری ، رهبری ، یکپارچکی ، حمایت از مدیریت ، وفاداری ، هویت بخشی ، نگرش مثبت به سازمان و .... را تقویت کنیم . که در چنین شرایطی موجبات رشد سازمان و در نتیجه رفاه مردم و کارکنان را به دنبال دارد .


با این وصف این سوال مطرح است که حمیت سازمانی ما چگونه است ، من به عنوان یک همکار شما از رفتار ، روحیه و عملکرد برخی همکاران گله دارم ، همکارانی که کم کار می کنند و انتظارات زیادی دارند ، هرآنچه پرداخت می شود آنرا حق خود و ناکافی می دانند و در مقابل حاضر نیستند حتی چند دقیقه اضافه کار کنند با یک روز تعطیل به خاطر كار اداري به اداره بیایند . در این شرایط باید بیاندیشیم که سازمان هرچه باشد دوست داشتنی است و برای ما ، مخابرات دوست داشتنی تر از همه جاست .


قبل از اینکه از خود بپرسیم سازمان برای ما چه کرده؟ به این سوال پاسخ دهیم که ما برای سازمان چه.... کرده ایم.

منبع



ضمن تشکر از مشارکت در مباحث این مطلب، خواهشمندیم برخی دوستان به جای شخصی کردن موضوع و نقد ویژگیهای فردی نویسنده مطلب، که البته چندان پسندیده و اخلاقی نیست، نظرات خود را درباره محتوای نامه ایشان، به صورت "نقدهای محترمانه و استدلالی" بنویسند تا بلکه مشکلی از مشکلاتمان گشوده شود. 
درخواست جدی از کلیه همکاران:متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و  در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینتنرنتی در پنجره مربوطه نیست. 
ممنون از مشارکت خوب شما! 

۵۲ نظر:

  1. با سلام به همه همکاران
    حال که پس از 15 ماه حرکتی نو برای احقاق حقوق اولیه همکاران فراهم شده است خواهشمند است از میرایی این حرکت جلوگیری نموده و در حرکتی اعتراضی و پر حجم در دنیای مجازی و ارسال آن برای مدیران ارشد مجموعه مخابرات مدام به دنبال احقاق حقوق از دست رفته خود باشیم.
    دوستان همراه اول و دیگر استانها هم به میدان بیایند و همگرایی خود را نشان دهند.

    پاسخحذف
  2. من به مخابرات سلام کردم ولی هیچ علیکی نشینیدم.
    اقای روابط خصوصی!"برو این دام(نقل)بر مرغ(کارمند)دگر گو"شاید(و تنها شاید) در زمانی این حرف شمامصداق داشت ،ولیکن در فروش کارمند(برده)به سپاه ارزشی ندارد.((مشتاق....""

    پاسخحذف
  3. من هم اگر ظرف دو سال مدیر کل می شدم، شرکت را بهترین جای دنیا می دیدم. ژوهانسبورگ و ...

    پاسخحذف
  4. بيست و هفت سال پيش با حقوق 3740 تومان وارد مخابرات شده ام والان شرمنده جواني خود و خانواده ام هستم وانصافا براي مخابرات هم خيلي كارها كردم آقاي دكتر زارعيان لايي لايي بلديم ولي خوابمان نمي آيد.

    پاسخحذف
  5. بنده هم اگر حقوق چند ميليوني دريافت مي كردم آنقدر براي مخابرات سينه مي زدم تا غش كنم....

    پاسخحذف
  6. چنان گفتي رفاه مردم و كارمند كه واحد رفاه را شرمنده كرديد جناب دكتر

    پاسخحذف
  7. جناب مدیر
    باید خدمتتان بگئییم ما همان جوانان دیروز هستیم که در دوره سازندگی در روستاهایی که حتی آب آشامیدنی هم نداشتند و در گرمای طاقت فرسای جنوب و سرمای کشنده غرب کشور در حال اجرای طرح های توسع بودیم ما همان کسانی هستیم که مراکز 256 شماره ای عصر را نصب کردیم و کابلکشی های هوایی و زمینی را انجام دادیم. و بد نیست بدانید ما همان کسانی هستیم که در بدترین شرایط دکل ها را نصب کردیم تا مخابراتی که امروز می بینیم و به دست شما رسیده به ثمر رسید. نمی دانم شما آن موقع کجا بودید و چه پستی داشتید

    پاسخحذف
  8. اقای مدیرکل روابط خصوصی بنده 28سال کار کردم نه مثل شما مدیر بودم نه پول مفت گرفتم میتوانم ادعا کنم که چند صدبرابرشما. مثل تو ... مفت نمیگویم

    پاسخحذف
  9. آقای دکتر قلابی
    در هیچ جای دنیا با 2 سال سابقه نمی توان مدیر کل چنان تشکیلاتی شد مگر در مخابرات بی در و پیکر ایران که آن هم نتیجه ای جز همین که امروز بر سر کارکنان آن آمده نخواهد داشت.مدیری که حتی برای توجیه بی لیاقتی خود از کلام دیگران سو استفاده میکند همان بهتر که فضایل خود را برای رسیدن به پستهای بالاتر نگه دارد.

    پاسخحذف
  10. آقاي دكتر شما ديگر از حميت سازماني حرف نزنيد سازماني كه در هر شرايطي فقط هواي مديران رادارد و بقيه افراد سازمان را هيچ مي پندارد جايي براي حميت باقي نگذشته من مديري را ميشناختم كه به فساد اخلاقي حتي در اتاق كار شهره بود ولي سازمان كاملا از او حمايت كرد. امكانات سازماني از مدير سختي كار ازكارمند تقسيم بندي خوبي است نه؟!!!

    پاسخحذف
  11. همکار شهرستانی۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۷:۳۰

    ما برای سازمان چه کرده ایم ؟ همین که الان میبینید ! حاصل زحمات ماست که شما به آن میبالید حالا نوبت سازمان است که برای ما کاری کند

    پاسخحذف
  12. کارمند دون پایه۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۲۰

    در این که حرفهای این آقا کاملاً جهت دار و در راستای کسب رضایت بالا دستی هایش است ، شکی نیست .اما باید گفت وقتی یک شرکت پولساز (مخابرات) را همینطور الکی و رابطه ای و با یک زد و بند یکشبه به به تنها شرکت موجود در مزایده واگذار می کنند ، آنهم شرکتی هیچ گونه تجربه و تخصص و برنامه یی در زمینه ی مخابرات ندارد و تنها به کسب سود و درآمد به آن نگاه می کند و در این راه از هیچ اقدامی فرو گذاری نمیکند به کارمندان که برای این مخابرات چه کم و چه زیاد زحمت کشیده اند باید حق که به این مالکان تمامیت خواه روی خوش نشان ندهند. این جماعت (مالکان جدید)ازخصوصی سازی فقط بهره برداری و کسب درآمدش را بلدند. درصورتیکه خصوصی سازی شرایط و ضوابطی دارد که شرایط آن در همه جا آمده است .

    پاسخحذف
  13. اقای دکتر اگر فقط هنوز یک ذره وجدان داری بگو ازطریق کدام فرد یا باند مدیر شدی

    پاسخحذف
  14. پچکورد/ استان تهران۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۴

    جناب زارعیان نوشته "... دو سال بعد... دبیر کل اتحادیه جهانی پست .. آقای توماس لیوی گفت شما در بهترین سازمان ایران کار می کنی .
    سه سال بعد ، .. آقای ماندلا ..گفتند بهترین سازمان و بهترین شغل"

    عجیبه! هر جاکه آقای زارعیان میرود میشه بهترین سازمان ایران و جهان! فرقی نمی کند پست باشد، مخابرات باشد یا نفت و ...

    پاسخحذف
  15. پچکورد/ استان تهران۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۵

    ایشان در بیان وظایف کارکنان همچنین نوشته اند:"اگر می خواهیم سازمانمان پویا ، خدمت رسان و زنده باشد، ضروری است از هرآنچه به آن آسیب می رساند ، از قبیل شایعه پراکنی ، انتظارات بی جا ، دروغ سازی ، بدگویی ، کم کاری و .... پرهیز کنیم و در مقابل ویژگی های خلاقيت فردي، ریسک پذیری ، رهبری ، یکپارچکی ، حمایت از مدیریت ، وفاداری ، هویت بخشی ، نگرش مثبت به سازمان و .... را تقویت کنیم"

    سوال در این است: اگر بخواهیم سازمانمان پویا ، خدمت رسان و زنده باشد، وظیفه مدیران چیست؟ آیا باید به وعده های خود عمل نکنند؟ آیا برای خشنودی سهامداران عمده (اعتماد مبین) باید بی اعتمادی کارکنان به سازمان را دامن بزنند؟ آیا باید برای بالا رفتن سود سهامدار عمده باید از حقوق کارکنان مایه بگذارند؟

    پاسخحذف
  16. آقای زارعیان عزیز!شماجیب ما را ...حمایتتان از کارمند پیش کش

    پاسخحذف
  17. کارمند حق طلب۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۴۹

    بقول قدیمی ها دوکلام از مادر عروس بشنو.ظاهرا" اقای زارعیان و مدیرانی که اینگونه میگویندقصدعصبانی کردن معترضین را دارند حالا از این عصبانیت چه نتیجه ای را میخواهند بگیرند اخر کار معلوم میشود.اما بهتراست انقدر عاقل باشند که بخاطر بقائ خودشان هم که شده کارکنان را به حقوق حقه برسانند.

    پاسخحذف
  18. روابط عمومی؟ بله؟ عموم مردم؟ آقای دکتر لطفاً وظیفتان را تشریح می کنید؟ ما که از این شرکت بی سر و ته و صدها مدیر و مودیر و مدیر مدیر و معاون مدیر و رئیس مدیر و مدیر روئسا و آمار!!!!!!های آنها.... چیزی نفهمیدیم....

    پاسخحذف
  19. واقعاً شرم آور!
    ظاهراً برای رشد در این سازمان باید بقیه را لگدکوب کرد.
    آقای روابط عمومی ! این حرفت دل ما را که سالها با حداقل حقوق، نسبت به دیکر شرکت ها،با جون و دل برای این شرکت کار کردیم ،شکست.
    پول درآوردن و پست کرفتن به چه قیمت آقای روابط!
    بی انصافی هم حدی داره !
    آزاده باشین نه آویزون اینو اون برای گرفتن پست و پاداش!
    این رتبه ها و پاداشا که با این خوش رقصیا نصیبتون میشه مبارک !

    پاسخحذف
  20. آقای مدیر صدایشان از جای گرم در می آید.... معلومه که از بقیه خبر ندارند که چیکارا کردن و انتظاراتشون چیه

    پاسخحذف
  21. حقوق بالا مخصوص مدیران
    ماموریت خارج از کشور مخصوص مدیران
    پاداش های سرسام آور مخصوص مدیران
    ..........
    بیمه عمر می شن دیگه باید از این حرفها بزنن

    پاسخحذف
  22. آقای دکتر زارعیان محترم، کارشناسان شرکت مخابرات ایران همان هایی هستند که از آن گزینش های فنی و مصاحبه های ویژه با موفقیت عبور کرده اند . فارغ التحصیل شدن از دانشگاه خوب و ممتاز یک امتیاز بود. عده ای هم که از دانشگاه های خوب خارج از کشور فارغ التحصیل شده بودند. کارمندان مخابرات همان هایی هستند که با نبود امکانات فنی مناسب عملیات نصب را با موفقیت انجام داده اند. همان هایی هستند که شب بیداری کشیده اند تا سیستم های جدید در زمان مورد نظر و بدون تاخیرنصب ، تست و تحویل شوند. همانهایی هستند که با اتوموبیل بدون کولر در گرمای 60 درجه خوزستان ماموریت رفته اند، همان هایی هستند که با حس وظیفه شناسی خود و بدون انتظار کمترین پاداش یا اضافه کاری ششدانگ مراقب سیستم مخابراتی کشور بوده اند که تمام وقت طبق معیار های تعریف شده در سطح جهانی کار کنند و زمان قطعی آنها به حداقل برسد. خانم های مهندسی را دیده ام که دستگاه های سنگین را با زحمت به مرکز حمل کرده اند و از آن روزگار درد های کمر برایشان به یادگار مانده است. بسیار خبر های ناراحت کننده از حوادث مختلف در حین ماموریت شنیده ام که با کمی رعایت ایمنی میتوانست اتفاق نیفتد ...
    بله واقعا ما برای سازمان چه کار کرده ایم !!! ما چه کار کرده ایم که مدیران در آن مقیاس (که همه میدانیم) پاداش میگیرند. ما چه کار کرده ایم که از وقتی خصوصی شده ایم تمام ماموریت های خارج از کشور را چه آموزشی(که سهم کارشناسان است) و چه سمینارهای مدیریتی (که سهم مدیران است) مدیران تشریف میبرند! ما چه کار کرده ایم؟ مناقصات خودشان خود به خود و بدون دخالت نیروی انسانی برگزار میشوند. بازدید های فنی، نصب، نگهداری، طراحی، تحقیق و مطالعه، توسعه، خرید، گزارش های فنی وآمارها ، پرداخت حقوق و ... همگی به حمدا... کاملا اتوماتیک انجام میشود و تنها یک سری فارغ التحصیل صفر کیلومتر از دانشگاه های آبادی های دوردست استخدام شده اند به جهت دکوری! پس حقمان است این سطح حقوق و دستمزد! این اختلاف فاحش!
    آقای دکتر زارعیان محترم، کدام کار اگر به کارشناسان محول شده روی زمین مانده؟ برای سازمان، دیگر چه کاری باید انجام میشده؟ کاش بفرمایید تا ما هم ملتفت شویم.
    این صحبت آقای دکتر را که شنیدم قلبم به درد آمد. یادم آمد که ماه های متمادی متمدنانه سکوت کردیم و امیدوار بودیم سیستم بالاخره تو این ماه یا ماه بعد احکام را صادر کند و ما هم بفهمیم این کاهش های عجیب و غیر عادی حقوق دلیلش چیست. اما سکوت تا کی؟
    آقای زارعیان محترم، میدانید با این حرف چه مقدار خستگی در تن و چه زخمی بر روح ما باقی گذاشتید؟

    پاسخحذف
  23. من نمیدانم مدرک دکتری آقای زارعیان چیه و کی و از کدوم دانشگاه گرفته شده ولی یک نفر که داعیه ارتباط با عموم رادارد باید آنقدر فهیم و آگاه باشد که قبل از بیان سخنی اندکی برروی آن فکر کند.
    عزیز دل برادر شما که میگی 30ساله تو مخابرات هستید واقعا نمی دونی کارمندای مخابرات برای سازمانشان چکار کردند, پیشنهاد میکنم کامنت نیوشا را بخوانی.
    ضمنا امیدوارم 4 سال دیگه نگی مردم چه حقی نسبت به مخابرات دارند ودایع آنها باعث همه این مصیبتها بوده.

    پاسخحذف
  24. با سلام

    یکی نیست بهش بگه وقتی تو دهنت بو شیر میداد ما تو سایت ها راه اندازی میکردیم وتوی برف و سرما و تو کوهها رفع خرابی . بله ما برای این اداره چه کردیم حتما ایشان سنش به این حرف ها قد نمیده

    پاسخحذف
  25. آقای دکتر عزیز چرا به مغلطه در آمیختی؟مگر خواسته همکاران چیست؟ جیزاینکه خواهان عدالت وروشنگری هستند اگر شما مدیران عالیقدر بجای سفسطه وتهمت زدن ولجبازی درست و منطقی و بدون غرض ورزی اقدام میکردید آنوقت مگر کارمند سرش درد میکرد که اعتراض کند اما وقتی با کمال لجاجت بجای اصلاح جدول ضرایب جدول مدیران و روسا از تسهیلات رفاهی میزنید و سعی در دهن کجی به پرسنل دارید توقع دوستی نداشته باشید آخر مگر کسی اعتراضی به افزایش اقلام رفاهی و پاداش آموزشی دارد؟درثانی اگر بقول استاد فیضی !! آموزش رفتن کار آدمهای بیکار است پس شما با چه منطقی عمین ساعات آموزشی را برای کمبود کسر مدرک استفاده میکنید و یک فوق لیسانس و دیپلم را در صورتیکه یک عنوان شغل داشته باشند همسان میبینید؟ لطفا چشمتان را باز کنید ودست از لجاجت بردارید.

    پاسخحذف
  26. جناب آقای مثلا" دکتر :

    لطف کنید فیش حقوقیتان را با من تعویض کنید . آن مو قع متوجه میشوید بهترین سازمان دنیا کجاست . بهترین سازمان دنیا جایی است که کارمند را موقع بیرون رفتن از اداره زندانی میکنند و حقوقی در حد یک کارگر ساده به کارشناس آن میدهند و به گواه اکثز کارمندان بعد از منصوب شدن امثال شما که جایتان در ..... است بی نظم ترین شازمان دنیا است . البته برای شما که به لطف مدیران بی لیاقت بالا سریتان مدیر شده اید و به سفر های آنچنانی میروید ( تا قبل از ریاستتان اصلا" میدانستید ژوهانسبورگ خوردنی است یا پوشیدنی یا در کدام کشور است ) و حقوق های بالای 4/000/000 ملیون تومانی میگیرید ( ممیز گذاشتم تا بتوانید آن را بخوانید ) باید هم مخابرات بهترین سازمان دنیا باشد . اگر کمی صبر کنید به ذلت افتادن شما و امثال شما را خواهیم دید و شما را به جایی میفرستیم که لیاقت دارید .

    پاسخحذف
  27. سلام
    بنده هم يكي از كساني هستم كه در اين ايين نامه بسيار متضرر شده ام و مصرا" خواستار رسيدگي به وضعيت حقوقي خود و همكارانم هستم.اما تا جايي كه در اين چند سال (25سال) كه در مخابرات تهران مشغول به كار هستم بر اساس ديده ها و شنيدهايم اقاي زارعيان _كه متاسفانه در بعضي نظرات دوستان نهايت بي انصافي را كرده اند_از معدود مديران متدين و متخصصي هستند كه ساليان زيادي را به اين نظام و اين شركت دلسوزانه خدمت كرده اند.بهتر است از يك يك كارمندان ايشان حتي كاركنان ادارات ديگر تحقيق كنيد.
    انشا ا... با توكل به خدا و كمك اقايان از جمله اقاي فيضي و زارعيان هر چه زودتر اين مشكل حل شود و ما هم به حقوق خود برسيم.

    پاسخحذف
  28. دوستان عزیز
    ضمن اینکه شفاف سازی در هر مرحله باید وجود داشته باشد با توجه به شواهد موجود کار تمام شده نیست
    ظاهرا مدیران در حال بررسی بهترین روش برای عملکرد هستند
    امیدواریم زودتر آثار خوب طرح های مالی اداری را شاهد باشیم

    پاسخحذف
  29. ضمن تشکر از آقای دکتر زارعیان

    ایشان مدیری لایق و کاردان می باشند که اینجانب افتخار سالها خدمتگذاری به ایشان را دارم و تمام مطالب گفته شده توسط همکاران عزیز صحت ندارد با سپاس فراوان

    پاسخحذف
  30. شما ها که همه کارمند رسمی هستید و حقوق شما بالای ی میلیون است بنده خداها افراد شرکتی چه بگویند که حقوق و مزایای آنها روی هم پانصد تومان هم نمی شود .
    انگار هیچ کس ما را نمی بیند و یا اصلا ما وجود نداریم .

    پاسخحذف
  31. با سلامی گرم به تمامی همکاران مخابراتی
    در حالی مشغول به نوشتن این کامنت هستم که من هم شدیدا نگران آینده کشور با توجه به شرایط موجود می باشم
    ولی از آنجا که نسبتا با شرایط کاری روابط عمومی بطوری مختصر آشنا هستم و همچنین از پرسنل روابط عمومی جویا شدم مقاله مورد نظر از قبل برای چاپ آماده شده ولی در این زمان منتشر شده.
    شاید زمان مناسبی برای نشر نبوده باشد ولی خدا وکیلی نسبت به محتوی میشود ایراد گرفت؟
    از اینکه یک سازمان باید بصورت دوسویه اهداف را به پیش ببرد نیز شکی ندارم.
    ولی در این مقاله وجه کارکان بررسی شده همین .
    بجای انتقاد بیش از حد بیایم کار هایی که برای سازمان کرده ایم گزارش کنیم تا تاکیدی بر توانمندی کارکنان زحمت کش مخابراتی باشد.

    پاسخحذف
  32. اقا بنده به عنوان شغل دوم تا حدودي در كاهاي مطبوعاتي دستي دادم و با امور انتشاراتي اشنا هستم.بهتر است به تاريخ انتشار نشريه ارتباطات 169 توجه كنيد.اين نشريه مربوط به اذر ماه است و كساني كه در كار نشر هستند به خوبي ميدانند كه باي چاپ يك نشريه يك ماه زمان لازم است.مجله اي كه اخر اذر به دست ما رسيده يقينا" اول اذردر دست تنظيم بموده سر مقاله هم كه جز اولين صفحات ان است كه نوشته ميشود.پس چطور ميشود گفت اين سرمقاله به موضوعي كه در چند روز گذشته اتفاق افتاده ربط دارد؟بهتر است كلاه خود را قاضي كنيم و براي احقاق حقمان اخرت خود را به دنيايمان نفروشيم.

    پاسخحذف
  33. جناب دكتر زارعيان
    من از كارشناسان فني مراكز مخابراتم و به واسطه علاقه و همكاري با مجله ارتباطات از نزديك شما را ميشناسم.به جرات مي گوييم بيشتر كساني كه كه شما را ميشناسند از حمايتها و دلسوزيهاي شما براي همكارانتان اطلاع دارند.
    اما شما را به خدا حالا كه مدير روابط عمومي هستيد و وظيفه اداري شما ايجاب ميكند خواسته ي به حق ما را به گوش مديران ارشد شركت برسانيد تا يك عمر دعا گويتان باشيم. من الله التوفيق

    پاسخحذف
  34. همان فیلم هندی۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۰۵

    اصلا میدونین چیه؟
    میدهم من مالیاتم را به شاه با لب خندان نه باافسوس و آه

    به نظر من کارمند یا باید کار داشته باشه مثل 90% کارگرای مخابراتی یا حقوق بکیره مثل 10% باقی

    پاسخحذف
  35. آقای دکتر زارعیان فردی هستند که همیشه مدافع حقوق کارمندان بودند و هستند. چه بسا از وقتشان هم برای احقاق حق کارکنان مضایقه نمی کنند.روی سخن ایشان در سرمقاله ارتباطات 169 به بخشی از کارکنان است که از سازمان خود توقع بیجا دارند.

    پاسخحذف
  36. همکاران عزیز دکتر زارعیان ÷یشینه زیادی در مخابرات و جامعه فرهنگی دارد. همه ما می دانیم که کارامدی ایشان در ÷ست های مدیریتی زیاد است. مخصوصا الان که مخابرات خصوصی شده. مطمینا ما به لایق بودن ایشان در دستگاه اگاه هستیم. ایشان تمام وقتشان را هم در اداره و هم در منزل برای کار اداره می گذارند. و همیشه از حقوق کارکنان دفاع میکنند. افرادی که ایشان را دکتر قلابی خطاب میکنند حتما ایشان را نمیشناسند.منصفانه قضاوت کنید.

    پاسخحذف
  37. جناب آقای دکتر بالاخره از پوست میش بیرون آمدی و چهره واقعی خود را نشان دادی.یا خود شما هم اگر این چنین حقتان ضایع می شد ......

    پاسخحذف
  38. خدمت اون همکاری که گفت آقای زارعیان دکترا رااز کجا گرفته باید عرض کنم این به اصطلاح دکتر بیسوادبه شهادت صدها نفر از همکاران با افتضاح هر چه تمامتر و با اجیر کردن همه و همه از پول و امکانات مخابرات با رابطه و با ضایع کردن نام اساتید بزرگوار دانشگاه پیشوند دکتربرای خود دست و پا کرده.اگر بخواهد منکر شود بقیه مواردش را هم رو میکنیم

    پاسخحذف
  39. در پاسخ به اقای محمدی باید گفت :برای اثبات توتنمندیهایمان همین کافیست که بگوییم با حرکت 55 ساله مخابراتیهااین اقا توانست شعار معروف و دهن پرکن 1=55 را پیدا کند و نان زحمات عزیزان دوران پس از انقلاب را بخورد.فرقی نمیکند که این مقاله و مطلب تازه باشد یا کهنه مهم اینست که نمی فهمد با چه کارکنان و کارگران متعهد و متخصصی مخابرات به سامان رسیده که امروز چپاولگران اقتصادی سپاه به بهانه امنیتی بودن شرکت بر آن چنگ زده اند.

    پاسخحذف
  40. تا انجاکه اطلاع دارم اقای زارعیان بیش از 15 سال است که مدیر روابط عمومی هستند و بنابه اظهارات خودشان سفرهای متعددی داشته و حتما" از امکانات خوبی بهره برده اند.با توجه به هزینه هایی که ایشان برای شرکت داشته اند چقدر سوداوری داشته اند و کدام طرحهاو ایده های خوب انسانی و اقتصادی را ارایه داده اند ؟براستی اقای زارعیان خود شما دراین مدت برای سازمان خود چه کرده اید؟وایا خدماتی که ارایه کرده ایدبه اندازه ی هزینه های تمام شده برای شما بوده است؟

    پاسخحذف
  41. جناب آقای دکتر زارعیان عزیز که این مدرک دکترای شما به قیمت شرمنده شدن خیلی از افراد و پاسخ آنان به شرمندگی های ایجاد شده از طرف شما به دست آمده، احتمالا" شمااین سخنان زیبا ! واین نظرات فتوا گونه را از حضور فعال و جانفشانی هائی که در ستاد انتخاباتی جناب آقای هاشمی رفسنجانی (ساختمان ابتدای جردن- ورودی از جهان کودک ) در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری انجام داده اید کسب تجربه نموده واکنون " کلمات قصار صادر می فرمایید " هرچند که شما با مقوله تجربه و زحمت کشیدن بیگانه اید چرا که پس از دو سال تجربه کارمندی به اریکه مدیرکلی جلوس نموده اید!و... لطفا" ... ببند!

    پاسخحذف
  42. روزی کودکی همراه پدرش به تماشای معرکه گیری رفتند.چون کودک نمیتوانست معرکه راببیند لاجرم بر دوش پدر نشست.وقتی آنهمه صحنه را دید به پدر گفت تو هم میبینی آنچه را من میبینم؟ وپدر در جواب گفت نه. کودک زد توی سر پدر و گفت خاک تو سرت که نمیتوانی ببینی. حکایت ما واین مدیران مخابرات اینگونه است . اینان فراموش کرده اند که عامل موفقیت شان چیست. یادشان رفته زحمت آنها که به این پایه رسانده اندشان.ضمناً یادشان هم رفته که هنوز قدرت واقعی در دست پدر است !
    بعد از ضمناً ! از ما شهرستانی ها نخواهید نام خود یا شهرمان را ببریم.چون تشخیص یک نفر ازبین بیست سی نفر برای فرماندهانمان بسیار آسان است . میفهمید که ...

    پاسخحذف
  43. جناب آقای زارعیان فرمانده محترم روابط عمومی ! به نظر میرسد شما کدو را ندیده اید و فقط تلاشها و جان کندن ! مدیران را ....(شلیک خنده )

    پاسخحذف
  44. شما اینو نگید چی بگید.حق دارید والله. شما ها مدیران دولتی بودید که بعد از خصوصی سازی بعنوان مدیران خصوصی همچنان سر کارید.این دیگه چه خصوصی سازی شده؟هیچ جای دنیا مشابه اش سراغ دارید؟می خواهید بگید نگاه ها باید عوض شه و خصوصی بشه.آره؟مثلا الان نگاه شما عوض شده؟باید بگید.چون حقوق و مسافرتهای امثال شما که عالی شده.با نگاه امثال شما معلومه آخرش این میشه.معلومه باید از ولی نعمت های خودتون -بی اعتماد مبین ها -حمایت کنید .شاید- شاید - ما هم جای شما بودیم مثل شماها چشم بسته کارمندانو می فروختیم.بگذارید خلاصه بگم برخی از نتایج مدیدیتتون طی این یکساله چی بوده 1- شما علاقه و تعصب همکارانو به سازمانشون -بقول شما - به حداقل رسانیدی بطوری که خداشاهده مثلااگه یک نفر به من بگه adsl می خوام می گم از بیرون بگیرهنه مخابرات.خداشاهده عین واقعیته 2- بشدت نسبت به مدیریت بدبین و بی اعتمادمان کردید اصلا حرفاتونه جدی نمی گیریم 3 - کارایی همکارانو کم کردید انگیزه ای براشون نذاشتید- 4- با ایجاد استرس برای همکاران به سلامتی جسم و روحشان آسیب رساندید و ....و درانتها بگم ما از شماها بیش از این هم توقع نداریم .ظرفیتتون بیش از این نیست

    پاسخحذف
  45. گارگر بی پارتی و غیر معتقد به سوء استفاده۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۸

    آقای دکتر زارعیان عزیز و گرامی حالا که مدیران ارشد قول مساعدت داده اند و آرامش نسبی در سطح مخابرات برقرار گردیده لطفا" جو موجود را با این ... متشنج نفرمایید ." سخنان گهر بار شما بوی فتنه دارد و..." ایکاش منهم یک دائی "مدیر کل روابط عمومی وزارت پست و تلگراف وتلفن " داشتم که خواهر زاده نازنینی مثل جنابعالی را که دانشجوی جامعه شناسی بوده را به استخدام شرکت پست درآورده و پس از دو سال مدیر کل روابط عمومی پست نموده و بقیه مراحل ترقی اخذ لیسانس- فوق لیسانس -دکترای-وانشاءا... فوق دکترای فتنه گری و....را کسب کرده و15 سال که هیچ تاآخر عمرم مدیر کل بوده و هر وقت دلم می خواست دهن باز می کردم و ....

    پاسخحذف
  46. جناب دکتتتتتتتتتتتتتر زارعیان
    از قدیم گفته اند تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان
    می پرسید ما برای سازمان چه کردیم
    ما از تفریح و از آسایش خانواده خودمان خرج کردیم زمانی که شما در تعطیلات و ماموریتهای به اصطلاح کاری مشغول به کار خودتان بودید ما در مراکز به امر ارتباط مشترکین مشغول بودیم
    زمانی که در لحظه سال تحویل شما در کنار خانوادتان پای سفره هفت سین آجیل تناول میکردی ما در سالن دستگاه مشغول رفع خرابی بودیم که درآمد سازمان پایین نیاد
    روز سیزده به در وقتی شما در حال سبزه گره زدن بودی ما داشتیم گره از کار مشترکین باز میکردیم
    باز هم میخوای بدونی برای سازمان چه کار کردیم ؟
    شما برای ما چه کار کردی؟

    پاسخحذف
  47. مدیریت زحمتکش مخابرات کاشان قبول زحمت فرمودند و دوره آموزش مربوط به کارشناسان ماکروویو و اس تی دی در چین را به مدت ملال آور ! یکماه به جان خریدند. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    پاسخحذف
  48. پچکورد/ تهران۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۲

    همکار محترم کاشونی!
    ممنون از اطلاع رسانی شما. اطلاع بدهید در هنگام بازگشت قهرمانانه ایشان به مام وطن، اینجا یک جشن بازگشت ترتیب دهیم. در این وبلاگ پیش از این هم درباره بورسهای نورچشمی ها مطلبی نوشته شده بود:
    http://irantct.blogspot.com/2010/12/blog-post_06.html

    پاسخحذف
  49. میخواستم جوابی به آقای زارعیان بدم ... دیدم نیوشا کامنت جامعی گذاشته . مرسی نیوشا. امیدوارم آقای زارعیان آن را بخواند. شاید این مطلب آقای زارعیان به گفته اون دوست که فرموده اند دستی بر نشریات دارند قدیمی تر از اونی باشد که ما فکر میکنیم ولی مهم بیان شدن این جمله از زبان ایشان است نه زمان گفته شدن آن.

    پاسخحذف
  50. بازنشسته کرجی 20۹ دی ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۷

    جانب زارعیان من همکاربازنشته هستم از شما این سئوال را دارم وقتی که شما به قول خود ازاین کشوروان کشورداشتین تفریع وبه اسم نمایشگاه دربهترین هتلها حالش را می بردین چه چیزی را در نمایشگاه به نمایش میزاشتید مگر جز دست رنج همین پرسنلی که شما فراری از کار خطاب میکنید بود شایت این جمله ای را که گفتید فقط ازشما بایدسئوال کنند وگرنه پس این همه اماری را که روابط عمومی ها میدهند مال این پرسنل نیست وجز امدادهای غیبی است تورا به خدا با این سخنرانی که کردی بجز اینکه باعث تمسخر همکاران بشی چیز دیکری بدست می اوری . حیف دکترا که به تو دادن . منه بازنشسته ضمن حمایت ازتمامی همکارارن لطفا روز تجمع ماهم خواهیم امد . اینشالا بحق تان برسید بازنشسته کرجی 20

    پاسخحذف
  51. همین جناب زارعیان که دم از مخابرات خوب می زند به اندازه تمام کارمندان شرکت مخابرات در کل کشور از بودجه مخابرات و با حق ماموریتهای دلاری مخابرات سفر خارج رفته. با بهانه شرکت در نمایشگاه و اجلاس و... حالا خوب بود با دست پر می رفت و با دست پرتر بر می گشت. بنده خدا با چمدانهای پر از خودکار و پسته میرود زبان خارجی هم که زیر صفر . معلوم نیست چه ره آوردی برای مخابرات دارد. همکاران مخابراتی باید جلوی این ریخت و پاش ها رابگیرند.

    پاسخحذف
  52. اگه مخابراتو یک شرکت درست و حسابی می خرید که شماهارو فله ای می ریخت بیرون .می خواست چکار شماهارو.مدیرانی باعرضه و کاربلدمی اورد که ارزش شرکت و پرسنل و سهامدارانو بدونند.آره عزیزم.برو خدارو شکر کن یک عده بی لیاقت و بی تخصص شرکتو خریدند و مجبور شدند بدهند خودتون اونو مدیریت کنید وگرنه شماها می بایست با همون روابطتتون (امثال دایی جونم اینا) توی سیستم دولتی می موندید.

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..