۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

صابر فیضی: آماده دریافت "نظرات و پیشنهادها"ی همکاران هستم

صابر فیضی
تذکر: لینک این مطلب به نشانی ایمیل روابط عمومی مخابرات ایران ارسال شده تا مدیر عامل محترم در جریان بازخورد نامه خود در بین کارکنان و نظرات متعدد آنها قرار بگیرند.
صابر فیضی، مدیر عامل مخابرات ایران، چندی پس از تصویب « آئین نامه استخدامی و حقوق و دستمزد » نامه ای خطاب به کارکنان مخابرات در همه شرکتها نوشته و در پایان خواستار دریافت نظرات و پیشنهادهای کارکنان شده بود. اکنون بهترین زمان است تا همکاران "نظرات و پیشنهادهای" خود را در مورد محتوای این نامه در اینجا بنویسند و بگویند که اگر شرایط به همین گونه پیش رود چقدر حاضرند با آقای فیضی همراهی نمایند؟  نامه مزبور چنین است ....
باسمه تعالی
همکاران محترم و سختکوش
کارکنان زحمتکش شرکت مخابرات ایران ، شرکتهای سهامی مخابرات استانها
و شرکت ارتباطات سیار ایران
همانگونه که آگاهید به لطف خداوند مهربان و با تلاش درخور تقدیر همکاران مرتبط شرکت مخابرات ایران و استان تهران و در نهایت سعه صدر و نگرش مثبت و سازنده اعضاء هیئت مدیره بویژه نمایندگان محترم سهامدار عمده ، آئین نامه و دستورالعمل اداری (پیشنهادی) ، بدقت بررسی و آنچه که منافع همکاران عزیز و گرانقدر را تضمین می نمود در قالب « آئین نامه استخدامی و حقوق و دستمزد » به تصویب نهایی رسید و اخیراً برای اجرا رسماً به مبادی ذیربط در شرکت مخابرات ایران و شرکتهای تابعه ابلاغ شد.
بدین ترتیب با استفاده از ساز و کار موجود ، توقع بجا برای تحقق سریع اهداف شرکت و انتظارات بحق و موجه هیئت مدیره شرکت و مجمع عمومی صاحبان سهام شرکتهای تابعه ، کاملاً روشن و مورد توجه جدی است لذا امیدواریم با رعایت کلیه بندها و مواد آئین نامه مذکور ، حق و حقوق مورد انتظار کارکنان بویژه پس از تغییر وضعیت حقوقی شرکت از ساختار دولتی به خصوصی ، عملاً محاسبه و بخوبی پرداخت شود بگونه ای که بـــــا یاری ایزد منان انشاءا... شاهد ارتقاء انگیزه و رشد مضاعف عملکرد کارکنان خواهیم بود و از این حیث هم اکنون حجب بر همگان (کارکنان شرکت) تمام شده است.
از آنجا که پرداخت بهره وری و پاداش های سالانه ، ارتباط مستقیم با سود شرکت ها خواهد داشت انتظار این است که برای رسیدن به سود پیش بینی شده سال و حتی بیش از آن همه کارکنان به اتفاق تلاش کنند.
ما بر این باوریم که همکاران نقش موثر و بسزایی در کنترل هزینه ها و افزایش درآمد ایفا می کنند لذا توجه ویژه به این حقیقت باید سرلوحه فعالیت کارکنان عزیز قرار گیرد بگونه ای که برای کاهش هزینه و ارتقاء درآمد بصورت خودجوش و خودکنترلی ، همگی تلاش کنیم و در جای جای شرکت نسبت به هزینه ها حساس و عمیقاً متوجه اهمیت آن باشیم و بدانیم که در سود و زیان شرکت حقیقتاً شریک هستیم و خواهیم بود.

از این رو اعمال حساسیت آگاهانه از سوی کارکنان برای تحقق این مهم وظیفه خطیر تک تک ماست چنانچه کسانی بهر دلیل هزینه های بدون توجیه را به شرکت تحمیل کنند سایرین باید مراقبت لازم برای جلوگیری از خسران شرکت بعمل آورند و از مجاری اداری و قانونی ، احساس وظیفه خود را عمل سازند.
همکاران عزیزم قطعاً آگاهند کــــه مالک 5% سهام شرکت هستند و طبعاً خود آنان با فعالیت لازم می توانند سود بیشتری را تصاحب کنند.
مبالغی که صرف تأمین انرژی لازم (نور – سرمایش – گرمایش و ... ) در محیط کار می شود بعلاوه هزینه خرید تجهیزات و ملزومات اداری اعم از اقلام اولیه یا تکمیلی ، سوخت خودروها دقت در طراحی و نگهداری و توسعه که همکاران همگی بر آن اشراف دارند و نظایر آنها می تواند هوشمندانه مدیریت شود و بطور مستقیم یا غیرمستقیم در میزان دریافتی ما تأثیر داشته باشد. بیایید حساس¬تر و وظیفه¬شناس¬تر باشیم تا افزون از حال بهره مند شویم منتظر نظرات و پیشنهادهای سازنده شما عزیزان هستیم.
صابر فیضی
منبع: سایت مخابرات ایران




ضمن تشکر از مشارکت در مباحث این مطلب، خواهشمندیم برخی دوستان به جای شخصی کردن موضوع و نقد ویژگیهای فردی نویسنده نامه، که البته چندان پسندیده و اخلاقی نیست، نظرات خود را درباره محتوای نامه ایشان، به صورت "نقدهای محترمانه و استدلالی" بنویسند تا بلکه مشکلی از مشکلاتمان گشوده شود. 
درخواست جدی از کلیه همکاران:متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و  در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
ممنون از مشارکت خوب شما! 

۲۷ نظر:

  1. آقای صابر فیضی سلام. از قسمت ابتدای نامتان ( صابر !) به اندازه کافی استفاده کردیم ( 14 ماه صبر کردیم صابر شدیم ! ) حالا دیگه وقتشه تا از قسمت دوم نام شما ( فیضی ) استفاده ببریم . پس فیضی برسان ! پیش از آنکه به فیض ... برسید

    پاسخحذف
  2. ببخشید! سرکارگر !نامحترم!
    یه چیزی بگو که قاتق نونمون بشه نه قاتل جونمون!
    اینا رو که تو میگی هر ننه قمری!(برگرفته از کلام منزل رییس جمهور)میدونه و لازم به تذکر شما نیست.
    شما لطف کنید و با سپاه به ته چاه فرو نروید.
    "مشتاق تشکیل تشکل صنفی"

    پاسخحذف
  3. در بین مردم مثلی رایج است که"چی فکر میکردیم!چی شد!" اول که خصوصی شدیم گفتیم که ما شدیم سردار کارمند!و مانند انان تاجر می شویم و هر کجا قدم بگذاریم اهلا و سهلا برایمان می گویند!واداره میشود رد گم کنی!چه سفرها،چه حسابها،چه و چه ها!
    ولی زد و پدرمان مرد! و قس الیهذا!
    "صابون به دل"

    پاسخحذف
  4. جناب آقای فیضی به نظر میرسد کل این ماجرا یه جور سیاه بازیه که شما درست کردید چون که خودتون هم به درستی میدونید که با این تبعیض وحشتناک حقوقی شرکت قابل پیاده سازی نبود پس لطفا به خود بیائید واینقدر دراین شرایط حساس اقتصادی با روحیه وانگیزه پرسنل بازی نکنید وبه قدرت وتخصص همه همکاران احترام بگذارید.

    پاسخحذف
  5. با توجه به مزایایی که در زمان دولتی بودن میگرفتیم (چندین بار پاداش درطول سال به عناوین مختلف-پاداش فرزندان ممتاز-بن کتاب-پول لباس-وازهمه مهمتر ذخیره شدن مرخصی که برای ما شیفت سالنیها در حال حاضرسوخت میشود)حقوقمان در بخش خصوصی بمراتب کمتر شده .پس این همه بوق وکرنا کردن چه شد؟
    در ضمن وقتی بعداز یکسال ازخصوصی شدن حقوق در مهرماه افزایش پیدامیکند حتما" در این مدت کار کارشناسی انجام شده پس چگونه است که در ابان حقوق کم میشود و باز یادشان میافتد ودر اذر مجددا" حقوق کسرمیشود(مزد رتبه) وتازه میخواهند در دیماه هم منزلت شغلی کسر کنند!. به نظر شما این چه معنی میدهد؟ اخر این چه ظلمیست که میکنند ودستمان هم از همه جا کوتاه. خدا را خوش نمی اید .بخدا قسم استرس عجیبی در بیشتر خانواده کارکنان افتاده.ظاهرا" صادقانه کارکردن برای نامحرمان حرام است .

    پاسخحذف
  6. فقط برق و آب؟شرکتی که به تنهایی 30 درصد بورس ایران را تشکیل میدهد چرا باید بعضی از اعضای هیئت مدیه آن هفته ای 4 یا 5 ساعت در محل کار خود حاضر شوند و پاداش های بیش از 100 میلیون تومان دریافت کنند اول قسمت پاداش در اساسنامه را برای اعضای هیئت مدیره را تعدیل نمایید چرا که گردش مالی شرکت به این بزرگی خیلی زیاد است و یا تبصره ای اضافه کنند که بخش عمده ای از آن را به کارکنان بدهند و دوم اینکه از خریدهای کلان از طریق ترک تشریفات مثل اثاثیه ساختمان سردار جنگل که خیلی جای سوال دارد توسط اشخاص خارج از چارچوب سازمان تدارکات جلوگیری کنند سوم اینکه مشخص نمایند در هر بخش اگر صرفه جویی شد تا جند ماه مبلغ صرفه جویی شده بعنوان بهره وری بعنوان پاداش به کارکنان همان بخش پاداش داده شود چهام اینکه اگر پاداش مدیران ارشد با کارکنان زحمتکش به گونه ای پرداخت گردد که به عدالت نزدیک باشد بخشی از اهداف مورد نظر قابل دسترسی میباشد

    پاسخحذف
  7. اقای فیضی با سلام شماهم از مدیران این شرکت بودیدو هستیدومیدانید که این شرکت بازحمات همه کارکنانش به این حد ازسوددهی زسیده که زیاده خواهان طمع ان را کرده اندوبه یک باره می خواهند ان را ببلعند
    شما در حال حاضربه عنوان بالاترین مدیر اجرایی خدا را ناظر بر کارهایت قراربده وحق کارکنان رابا مسالمت از این سودجویان بگیرتادیر نشدهوکار به جاهای باریک نکشیده
    از طرف:کارگر کارشناس

    پاسخحذف
  8. اقای فیضی هم شما وهم همکاران خوب میدانند پاداشی که عده ای از مدیران گرفته اند بیش ازمجموع تمام حقوق 30 سال یک کارگرویاکارمند(درحال حاضر) ویاحتی بیش از پاداش بازنشستگی یک کارگر ویا کارمند میباشد. خداوکیلی ایشان چگونه میتوانند حس یک کارگر ومشکلاتش را داشته باشند وچگونه میتوانند درک درستی از کسر حقوق-خرج تحصیل فرزندان- کرایه خانه- اقساط رنگارنگ بانکی(که به ضرورت مجبور به دریافت انها شدیم)-هزینه های درمانی و...را داشته باشند.باز ما میگوییم نوش جانشان ولی این نهایت پستی ورذالت یک شرکت بزرگ است که بخواهد با کارمندانش اینگونه رفتار کند انهم بااین اوضاع گرانی جامعه.بخدا دیگر انگیزه ای برای کار نداریم.
    اقای فیضی ومدیران مربوطه مطمئن باشید اگر حقوق افزایش پیدانکند وتضمینی نباشد بخدا یقین بدانید با این وضع دراینده نزدیک شما متضرر بزگ خواهید بود.

    پاسخحذف
  9. آقای فيضی، امروز که سهامداران بهتون خوب می رسند صحبت از لزوم عملی شدن اهداف شرکت می کنيد و وفاداريتون رو بهشون ثابت می کنيد. خدا شما رو براشون نگه داره!!!
    ولی بعيد نيست بلايی که سر بعضی از مديران شرکت مخابرات استان تهران اومد، سر شما هم بياد. هر چند با توجه به روحياتی که از شما مديران سراغ داريم، يک روزه تغيير موضع می ديد و شما هم ميشيد معترض!!!!!

    پاسخحذف
  10. با سلام براساس ساز و کار جدید هر کسی مدرک بالاتری دارد بیهوده عمر خود را تلف کرده اگر به همین منوال پیش برود به همکاران توصیه می کنم به جای ارتقا مدرک تحصیلی خود وقت بگذارند پاچه خواری یاد بگیرند تا شاید سمتی گرفته و حقوق خود را بالا ببرند.

    پاسخحذف
  11. آقا ما که بخیل نیستیم مدیران حقوق کلان بگیرند ولی کار را بدنه کارشناسی انجام می دهد به مدیران 8 تومان بدهید ولی به کارشناس هم لااقل 3 تومان بدهید تا در این وانفسا به گدایی نیافتند باور کنید چند برابر آن به سیستم بر می گردد اگر اصول اولیه مدیریت را بدانید .

    پاسخحذف
  12. با سلام
    جای تاسف است که بجای ارتقائ حقوق کارکنان در پی تنزل دستمزد برامدند واقعا شرم اور است وقتی مسئولان شرکت میگفتند با خصوصی سازی وضع کارکنان بهتر میشود والان بیشرمانه پا بر حلقوم کارکنان که عامل اصلی پویائی مخابرات بوده اند گذارده اند . شرکت اعتماد مبین ارزوی تسلیم بدنه اگاه مخابرات را به گور خواهد برد

    پاسخحذف
  13. اصلا میدونین چیه؟
    میدهم من مالیاتم را به شاه با لب خندان نه باافسوس و اه
    به همه عزیزان توصیه میشود اینگونه عمل کنند تا اقساط مخابرات پرداخت شود

    پاسخحذف
  14. دوستان براي مديران چون مديرند هرچه بگوييم فرقي ندارد تمامي اين ناملايمات بگذردفقط بيانديشيم كه همين سال گذشته:
    مايكل جكسون(با خوب وبد كاري نداريم)دريك صبح زيبادراوج شهرت وثروت دنيوي باميلياردها دلارپول درگرانترين قصرخود دراوج سلامت جسمي درحال قدم زدن وتنظيم برنامه آينده اش بودكه.....مرد... درسن 55سالگي ..بدون هيچ جراتي يهومرد
    آري همگان دربرابر حضرت حق يكسانيم وبراي او رييس مركزومديرعامل وكارگروغيره فرقي تدارد
    مديران خواهشا فقط يك دقيقه به حال خود وزيردستان بينديشيد ودرصدد جلب حمايت روساي خودنباشيد
    باسپاس

    پاسخحذف
  15. سلام
    اقای فیضی فقط بدانید دروغگو دشمن خداست و با خدا وارد جنگ شده است

    پاسخحذف
  16. با سلام خدا لعنت کنه این فیضی ودارودسته اش را - انشالله

    پاسخحذف
  17. کارمند بیچاره۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۷

    شمارابه خدا فکرنکنید تافته جدابافته هستید شما بازحمت این پرسنل به اینجارسیدید چراتصورمی کنید همه چیز ازان شماست به این میزها دل نبندید ما همه دچار مشکلات مادی وبه دنبال ان روحی شده ایم.ای کاش کمی به یاد خدا برگردیم.

    پاسخحذف
  18. سلام جناب فیضی
    راست گفتید ما هم سهامدار هستیم و بایستی جهت افزایش سود شرکت همکاری کنیم من در این رابطه چند پیشنهاد دارم:1- پاداشهای چند 10 میلیونی مدیران را لغو و پس بگیرید
    2- از خرید سیستمهای از رده خارج دست بردارید
    2- مناقصه ها را به افراد لایق بدهید نه اقوامتان
    4- همانطور که گفتید در مخابرات کارمند نداریم و همه کارگرند خودتان هم پاچه شلوارتان را بزنید بالا برید عملگی
    5- اقساط خرید مخابرات را بجای کارمندان از آقایان سپاه بگیرید
    باز هم بگم؟

    پاسخحذف
  19. آقای فیضی .ثابت کردید به 2 چیز بیشتر فکر نمی کنید 1-حفظ منافع شخصی 2- حفظ منافع بی اعتماد مبین ها .شما یک دستنشانده و مزدور هستید و حتی توان اداره یک خانواده کوچک 4 نفره را هم ندارید.دست از سرمخابرات وردارید

    پاسخحذف
  20. جناب آقای فیضی.فکر کردید اگه روزی بازنشسته شید عکس العمل مخابراتی ها با شما و امثال شما چطور خواهد بود.حتما یادتان هست ماه قبل با عباسپور(مدیرعامل سابق مازندران)در حضور شما چطور رفتار کردند.درست روز تودیعش بعنوان مدیر عامل.عباسپوری که اصلا عددی نبود و مجری اوامر شما ها بود و در عین حال همچنان بعنوان عضو هیات مدیره در مسند کار است اینگونه رفتار کردند.اگر از خدا نمی ترسید - که نمی ترسید - از عواقب کارتان پس از بازنشستگی بترسید

    پاسخحذف
  21. پس از بازنشستگی ،ایشان در شرکتی که در کیش به ثبت رسیده و در حال حاضر به شدت به دنبال بستن قرارداد با مخابرات برای ارائه خدمات دیتا در شبکه ثابت به صورت انحصاری است میباشد به عنوان مدیر عامل و سهامدار به همراه یکی از اعضای هیئت مدیره که همزبان است مشغول میشوند شما دوست عزیز ناراحت ایشون نباش چون به صورت ترک تشریفات حتما" آینده خودشون را از این دریای بیکران مخابرات بدون بازرس تامین خواهند کرد.

    پاسخحذف
  22. آقای فیضی نگفتید از پروژه ACS چقدر به جیب زدید؟

    پاسخحذف
  23. همکار ناشناس!
    بر چه مبنایی چنین ادعایی درباره پروژه ACS و جناب فیضی مطرح می کنید؟
    لطفا از یک نام مستعار استفاده کنید.


    توضیحی درباره پروژه ACS:
    "شركت مخابرات ایران خدمات ACS را با هدف پركردن اوقات فراغت مردم با محصولات فرهنگی گزینش شده، ایجاد اشتغال، توسعه فناوری و تولید ارزش افزوده اقتصادی تعریف كرده است.
    با توجه به گسترش دیتای كشور،ایجاد بسترهای ارتباطی ارزان قیمت و همچنین راه اندازی دسترس باند وسیع در سطح گسترده شركت مخابرات ایران اقدام به عرضه سرویس های ارزش افزوده كرده كه خدمات پیشرفته ارتباطی یك گام اساسی دراین راستا است.
    این خدمات چند رسانه ای با استفاده از شبكه داده موجود،خدمات علمی،آموزشی و سرگرمی را برای كاربران خانگی با هزینه كمتر، كیفیت بالاتر وامكانات پیشرفته تر عرضه می كند.
    به دلیل اینكه استفاده ازرایانه برای اتصال به اینترنت مستلزم پرداخت هزینه بالای سخت افزاری و احتیاج داشتن دانش كامپیوتری است، استفاده از تلویزیون وآسانی كار با آن باعث رواج سرویس و افزایش كاربران خدمات فناوری اطلاعات در ایران خواهد شد.
    این پروژه با هدف پركردن اوقات فراغت مردم با محصولات فرهنگی گزینش شده، ایجاد اشتغال، توسعه فناوری و تولید ارزش افزوده اقتصادی تعریف شده است.
    از دیگر اهداف این پروژه می توان به فرهنگ سازی جهت گسترش فناوری نوین در كشور، ایجاد بستر مناسب برای عرضه خدمات الكترونیكی، افزایش رضایت مندی مردم درانتخاب خدمات، ارتقاءسطح فرهنگی اشاره كرد.
    سرویس دورخواستی، خرید از راه دور، انجام امور بانكی از منزل، پخش زنده تصاویر ویدئویی ازاماكن مختلف، بازی و سرگرمی، آموزش از راه دور و ایجاد كلاس های مجازی از جمله خدمات قابل عرضه این ACS است."
    منبع TELNA.IR

    پاسخحذف
  24. آقای فیضی خجالت هم خوب چیزیه!!!!

    پاسخحذف
  25. همکار عزیزICTman. توضیحات خوبی درباره پروژه ACS دادید و سایت شما رو هم دیدم. اما ارتباط آن را با عدم امکان سوء استفاده مالی در این پروژه منوجه نشدم. ACS هم مثل تمام پروژه هاست. به اضافه اینکه زحمت آن را همکاران فناوری اطلاعات کشیدند امابهره برداری آن به استان تهران رسید و content آن را هم صدا و سیما تقبل می کند. جدا از این مسایل موضوع مهم این است که این پروژه مشتری بجز مدیران و یک سری کاربران مخابراتی ندارد! پس بیحا نیست که فکر کنیم از این پروژه چی نصیب کی می شده که اصرار به انجام آن داشتند. و متاسفانه از این دست پروژه های بی حاصل و کم حاصل که بسیار کمتر از آنچه پول صرفشان میشود سودده اند، کم نداریم.

    پاسخحذف
  26. همکارگرامی نیوشا! من گفته ام " بر چه مبنایی چنین ادعایی درباره پروژه ACS و جناب فیضی مطرح می کنید؟" قصدم رد کلیت ماجرا نیست. مقصودم این بود که وقتی دوستانی مطلبی می گویند بیشتر توضیح دهند و سند و مدرکی اگر ممکن است ارائه کنند. و گرنه ممکن است از فردا عده ای از مخالفان سایت از طریق آن نسبت به نشر اخبار کذب اقدام نمایند و اعتبار آن زیر سوال برود. قصد ما از همین ابتدا نکاستن از عتبار سایت با انتشار خبرهای جعلی و غیر مستند است...

    توضیح درباره ACS هم برای اطلاع همکارانی است که در این زمینه تخصصی ندارند. چون طیف مخاطبان این سایت از کارشناسان فنی تا هماکران اداری و حسابداری و ... متغیر است

    پاسخحذف
  27. کارمند خسته از بی عدالتی۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۳۸

    با سلام
    جناب آقای فیضی خیانتی که شما به مخابرات و کارکنان آن کردید در تاریخ مخابرات ثبت خواهد شد ای کاش نگاهی به نحوه خصوصی شدن سایر شرکتهای دولتی داشتید تا اینچنین آینده کارمندان محترم شرکت را به دست این نظامیان از خدا بی خبر نمی دادید . پتروشیمی اراک هم خصوصی شد ولی کارمندان بخش دولتی به عنوان مامور به خدمت در این شرکت مشغولند و حقوق و مزایایی آنها نجومی افزایش یافت و به عنوان ناظر بخش دولتی آقایی می کنند ولی شما توافق ننگین کردید که بخش خصوصی تا 5 سال ملزم به نگهداری پرسنل فعلی می باشد که از تاریخ 18/8/88 بیش از یک سال آن هم گذشته است . داشتم فکر می کردم حالا که شرکت بی اعتماد مبین دستش زیر سنگ است و اینچنین حقوق کارمندان را لگدمال می کند وای به حال 4 سال بعد که دیگه هرکه اعتراضی بکنه طبق توافق با صابر فیضی خائن از شرکت می دازنش بیرون . آقای فیضی مطمئن باشدآه این به اصطلاح خودت کارگران مخابرات گریبان خود و خانواده ات را به زودی خواهد گرفت انشا ا..

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..