۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

گل بود به سبزه آراسته شد: کسر 260 هزارتومان از پاداش کارکنان قراردادی!

تبعیض برای کارکنان قراردادی!
     یکی از همکاران قراردادی تصویر و مطلب زیر را برای ما ارسال نموده است:

پاداش دریافتی شش ماهه اول کارکنان قراردادی در" شهریور" بعلاوه "ما به التفاوت آن در مهرماه" برابر بود با  " حقوق ثابت + مزایا (کارانه)".

اما مخابرات تهران پاداش شش ماهه دوم کارکنان قراردادی را تنها در حد حقوق ثابت پرداخت نموده و مبلغ260 هزار تومان مزایا (کارانه) ی کارکنان قراردادی را در پاداش منظور ننموده است!

گفتنی است پاداش پرداختی به همکاران رسمی (کارشناسان عملیاتی) مبلغی حدود یک میلیون و صد هزارتومان شده و پاداش کارکنان قراردادی مبلغی کمتر از نصف آن"!

گل بود به سبزه آراسته شد!

اجحاف و ظلم در حق ما تمامی ندارد هر ماه به دلیلی. بعد از سالها هنوز سر و سامانی به حق و حقوق ما داده نشده است، ما را در صندوق 6 درصد عضو نمی کنند، وام مسکن نمی دهند، وام تعاون نمی دهند، از محل خانه های سازمانی چیزی نمی دهند، در مناسبات اداری هنوز تبعیض قایل می شوند به جرم "قراردادی بودن به مدت ده سال!

چرا شرایط کارکنان یکسان نمی شود؟  چرا این همه تفاوت در پرداخت حقوق وجود دارند برای دو همکاری که حتی همزمان استخدام شده اند اما یکی نام رسمی دارد و دیگری قراردادی. و هر دو دقیقا یک کار می کنند؟ آیا این عدالت است؟ آیا این باعث رشد می شود؟ آیا این تبعیضها باعث سرخوردگی نمی شود؟ مگر رسمی بودن یادگار خدمت در سیستم دولتی نیست؟ پس چرا اکنون که شرکت خصوصی شده، هنوز هم چیزی به عنوان رسمی یا قراردادی داریم آنهم با این همه اجحاف و تفاوت گذاری؟

بویژه آنکه با پیگیریهای مدیران سابق کارگزینی احکام رسمی شدن بخش عمده ای از کارکنان قراردادی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ابتدای سال 88 برای ما صادر شده و تعدادی از همکاران از حکم خود پرینت گرفته بودند!

مدیران محترم! ما هم جوانان همین کشوریم! از کره ماه نیامده ایم!

۱۳ نظر:

  1. آقايون مسولان بي كفايت مخابرات.وقتي مبلغ پاداشم را پانصد و خورده اي ديدم هر چي فحش بود نثار تك تكتون كردم.از ته دلم.از حق ماو زن وبچه مان مي گيريد به كي مي ديد بي شرفها.هر روز نفرتم نسبت به همتون بيشتر ميشه.آروزي مرگتونو دارم.فكر كرديد هميشه مدير مي مانيد بدبختها.از بن علي بزرگتر نيستيد كه از تونس فرار كردبيچاره هاي پاچه خوار.كوفت ببريد سر سفره زن و بچه تون كه مجبور نشيد بخاطرش حق و ناحق كنيد.با اين رقمها نه دارا مي شويم و نه گدا اما در تبعيض بودن حس بديه.باطني.روح اللهي.فيضي و بقيه.با شماها هستم.بزودي خوارشدنتان را خواهيم ديد.شك نكنيد ظلم نمي ماند.دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد

    پاسخحذف
  2. قراردادی ته خط۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۰۶

    حقوق دیماه را هم واریز کردند باز هم تبعیض را دیدیم.واقعا خسته شدم از این اوضاع.من چند نفر میشناسم که آماده شکایتند وهر نفر 100000 تومان حاضرند بابت وکیل پرداخت نمایند. قراردادیهای مرد عمل بیان جلو

    مخابراتی ها: این نظر جابجا شده است به موضوع مرتبط

    پاسخحذف
  3. قراردادی تنها۲۹ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۹

    تمام مشکلات قراردادیها یکپارچه نبودن آنهاست."مخابراتی ها"ی عزیز لطف کند نسبت به تاسیس انجمن یا مجمع قراردادیها مساعدت وهماهنگی لازم را مبذول فرماید


    ***********************************
    مخابراتی ها:
    همکار گرامی! انجام کار اجرایی مبنی بر تشکیل مجمع یا هر تشکل دیگری، در مقدورات ما نیست. هدف این وبلاگ استفاده از همه ظرفیت فضای مجازی برای ایفای حقئق صنفی همکاران در سراسر کشور است. برای ایجاد مجمع یا هر تشکلی، شما راسا اقدام فرمایید. ما هم قول می دهیم نهایت تلاش خود را جهت بازتاب اطلاعیه ها و اخبار شما و ایجاد هماهنگیهای لازم بکار بگیریم.

    پاسخحذف
  4. اينقدر دست رو دست گذاشتيم كه اخرش اينطوري شد.تقصير خودمان هست.بايد مردانه و در عمل - نه در حرف - شجاعانه جلوشان وايستيم و كاري كنيم.هيچ غلطي نمي تونند بكنند.بايد بفكر يك تجمع بزرگ باشيم اون هم جلوي مجلس.فراخوان بديم و مطمئن باشيد حتي اگر 10% كل قراردادي ها هم بتونند شركت كنند رسواشون مي كنيم.با خانواده شركت مي كنيم.نبايد از اينكه اخراجمون كنند بترسيم.روزي دست خداست اگر همه با هم متحد باشيم پوزه شونو بخاك مي مالونيم.به اميد اون روز

    پاسخحذف
  5. من فکر میکنم هر چه میکشیم از دست مدیران خودخواه و نا لایق هست.پاداش خودشان برسد گور پدر قراردادیها.من همه آنها را به خدا واگذار میکنم.

    پاسخحذف
  6. وای وای چه آتیش تندی!
    فکر می کنی پاداش چند میلیونی من، آقای مودیر!، حقمه؟ البته همه ما مدیران مقصر نیستیم فقط سکوت می کنیم! سکوت در مقابل تبعیض...می ترسیم آخه! پاداشها میره...حق سرپرستی میره! همه چیز میره! مجبوریم سکوت کنیم که این میزه نره! به ما چه؟ می خواستی قبول بشی تو امتحان ده سال پیش! رد شدی حالا بسوز! تازه مودیران نیروی انسانی لطف کردن شما رو نگه داشتن... زبونتون هم درازه؟ مودیر یعنی من! یعنی من که 18 سال پیش اومدوم با دیپلم و بعدم زحمت کشیدم فوق دیپلم گرفتم و بعدش سمت کارشناسی بهم دادن و بعد نبود نیروی انسانی متعهد و کارامد مودیری موفق شدم و مدام مراقب حضور غیاب زیر دستانم هستم. بقیه کارها خودشان انجام میشن!

    پاسخحذف
  7. جناب اقاي باطني و بقيه مديران دلسوز مخابرات ايران عزيزتر از جان.لطفا وقت بدهيد بياييم واسه دست بوسي و تشكر.خواهش مي كنم.pls.واقعا زندگي مان را مديون شما هستيم.هر چه داريم از محبتهاي شماست.علاقه ما به كار چند برابر شده است.نيروي مظاعف ما واسه خدمت نتيجه مديريت استثنايي شما بزرگواران و كاربلدان و خداجويان و متخصصان واز خودگذشتگان و ... است.خواهشا اينقدر پيگير حل مشكل ما نباشيد و ماها روبيشتر شرمنده نكنيد.خواهشا اينقدر بخاطر ما با بالايي ها درگير نشويد.اين اصلا واسه سلامتي تان خوب نيست.ما نگران سلامتي شماها هستيم. مي دانيم اگه خير خواهي و طبع بلند و اسماني شماها نبود قرار نبود بما پاداش داده شود و با پادر مياني و تلاش خستگي ناپذيرو شبانه روزيتان اين اتفاق افتاد در حالي كه حاضر بوديد حتي خودتان هم پاداش نگيريد.اگه شماها نبوديد الان گوشه خيابان تو اين سرماي زمستان چه برسرمان مي آمد.ماها با حسن نيت شماهاست كه سركار هستيم و بخاطر خدا اخراجمان نمي كنيد علي رغم اينكه نيازي به ماها نداريد.مي دانيم .و همچنين مي دانيم چه رايزنيهايي واسه احقاق حقوق ما نمي كنيد و تمام اين موفقيتها را مديون شماها هستيم.ايران عزيز ما با داشتن مديراني امثال شماست كه به حد اعلي شكوفايي رسيده است و الان در اين وضعيت قرار دارد. اميدوارم اين سبك مديريت فقط در داخل حبس نشود و بتوانيم با حسن نيت شماهااين متد را به ديگر كشورها صادر كنيم.ما همه اين مسايل مي دانيم.خوب هم مي دانيم.منظر فرصت هستيم كه الطافتونو جبران كنيم .مطمئن باشيد جبران مي كنيم.ما فراموشكار نيستم.شك نكنيد.منتظر باشيد

    پاسخحذف
  8. امروز اعلام کردن هر کس مایله خون اهدا کنه به فلانی مراجعه کنه.چرا از رسمیا خون نمیگیرن آخه خون اونا رنگی تره!

    پاسخحذف
  9. آیا واقعاً مشکلات این شرکت با دادن پاداش نیمه به برخی از همکاران با برچسب قراردادی حل می شود؟ آیا بودجه تنها نگران این قشر جوان شرکت است؟

    پاسخحذف
  10. متنفر مدت معین۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۲

    چرا نفرین در حقّ ظالم کمتر مستجاب می‏شود؟
    خداوند از ظلم ظالم صرف نظر نمی‏کند و انتقام مظلوم را از ظالم می‏گیرد. لازم نیست این انتقام در همین جهان باشد. خداوند جهان دیگر را جهان پاداش و کیفر قرار داده است؛ بنابراین اگر ظالم در این دین به کیفر نرسد، به معنای نادیده گرفتن ظلم او نیست. مظلوم نیز با نفرین خود از خدا می‏خواهد که ظالم را از بین ببرد. این دعای مظلوم در هر جا که مصلحت باشد مستجاب می‏شود و اگر مستجاب نشد باید بدانیم که خود دعا و توجّه به خدا نوعی عبادت و ثواب آن محفوظ است.
    در قرآن از سنّتی نام برده می‏شود که امهال(فرصت دادن) نامیده می‏شود:«إِنما نُملی لهم لیزداد و اثما؛(3) به آنان فرصت می‏دهیم تا به گناهان خویش بیفزایند».



    3) سوره آل عمران، آیه 178.

    پاسخحذف
  11. سلام بر تمام همکاران قراردادی
    ما رسمی ها از شما حمایت می کنیم و جهت گرفتن حقوق حقه شما با شما هستیم

    پاسخحذف
  12. از ماست که بر ماست
    عزیزان همدرد این ظلم که به ما میشه حقهمونه وقتی سه چهار ماه پیش فراخوان دادیم که برای همین مواردی که الان شاهدش هستیم جلوی ساختمان ویلا تحصن کنیم همه دنبال سوراخ موش می گشتن و مرخصی بودن و ماموریت و هرار کوفت و رهر مار دیگه وقتی جلوی باطنی .... همه زبوناتون رفته بود .... چرا هیچکسی ناراظی نبود وقتی داشت هارت و پورت می کرد هیشکی .... نداشت حالا کاسه چه کنم دست گرفتین ترسوها یکم از این رسمیا یاد بگیرین دیدین چطور حرفشونو جلو بردن دیگه هم کسی در این مورد نظر نده چون خودمونو ضایع می کنین

    پاسخحذف
  13. یک سوال ؟
    مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان طبق گزارشاتی که برای استانداری می فرستد مرتبا یکی دوروز در هفته مرخصی می گیرد و به تهران می رود به نظر شما این مدیر پول بلیط هواپیما را از کجا تامین می کند؟
    1- آژانس مسافرتی دارد
    2- از بچه هاش قرض می گیرد
    3-بدون بلیط سوار می شود
    4- با اتوبوس می رود

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..