۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

پیش نویس تومار سرگشاده کارکنان مخابرات خطاب به مقامات نظام و مجاری تصمیم گیری کشور


یکی از همکاران فعال وبلاگ،"غریب آشنا"، پیش نویس توماری از مشکلات صنفی کارکنان مخابرات ایران، جهت ارائه به سران نظام و مجاری تصمیم گیری کشور تهیه و از کلیه همکاران در خواست نموده است:
" در صورتیکه مورد تایید شما میباشد با ثبت کامنتهای خود نسبت به انتشار آن در فضای مجازی همکاری فرمایند"
همکاران محترم همچنین می توانند پیشنهادهای اصلاحی یا سایر خواسته هایی که از قلم افتاده را نیز در زیر این مطلب درج نمایند تا در تومار اصلی گنجانده شود. بویژه از همکاران دایره حقوقی، کارگزینی، ذیحسابی و مالی شرکت تقاضا داریم موارد حقوقی، استخدامی، و مالی لازم را جهت تکمیل این نامه نوشته و ابزارهای قانونی ممکن را در قبال مسائل و مشکلات موجود، به اطلاع ما و سایر همکاران برسانند:


پیش نویس اول:
تومار سرگشاده کارکنان شرکت مخابرات ایران خطاب به مقامات محترم
ریاست مجلس، ریاست جمهور، مجمع تشخیص مصلحت، سازمان خصوصی سازی، کمسیون اصل 44 قانون اساسی و وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات

سلام علیکم
احتراما ما کارکنان شرکت مخابرات ایران بدینوسیله اعتراض خود را نسبت به نحوه مدیریت این شرکت از زمان خصوصی سازی 18/8/88 اعلام می نماییم. در این خصوص مراتب زیر به استحضار میرسد.
1)عدم صدور حکم رسمی از تاریخ واگذاری
2)پرداخت علی الحساب حقوق از زمان واگذاری
3) ایجاد شایعات کاهش حقوق و مزایا
4)عدم اجرای تعهدات شرکت مبنی برعدم کاهش و تعهد پرداخت میزان دریافتی های کارکنان تا 5سال
5)ایجاد فضای امنیتی و  رعب آور در شرکت به خاطر درخواست به حق صنفی کارکنان
6) احضار کارکنان  به  حراست و بازجویی از معترضین به  سیاستهای غلط مدیران
7) ورود نیروهای امنیتی لباس شخصی و استقراردر ساختمانهای شرکت
8) محدود کردن فضای مجازی اطلاع رسانی
9)ممنوع کردن خروج کارکنان از شرکت تحت هرعنوان(اداری-شخصی-ماموریت)در تاریخ06/10/89
10) عدم اطلاع رسانی شفاف از تعیین تکلیف کارکنان توسط شرکت توسعه اعتماد مبین
11)اختلاف در پرداختیهای شرکت بین کارکنان شرکتهای تابعه
12)عدم تعیین تکلیف سهامهای ترجیحی واگذارشده به کارکنان
.
.
.
عالیجنابان
در انتها خواستار صدور مجوز برگزاری انتخابات  وتشکیل یک اتحادیه ،سندیکا ویا تشکل صنفی بر اساس قانون هستیم.
واعلام مینماییم که اینها تماما خواسته های برحق ما میباشد و لازم به توضیح نیست که هیچ ارتباطی با جریانهای سیاسی و یا طرح تحول اقتصادی ندارد.

۱۹ نظر:

  1. عدم اجراي اكثر بندهاي آيين نامه تصويبي خودشان(هيات مديره مخابرات ايران)

    پاسخحذف
  2. من هم موافقت خودم را اعلام می کنم و پیشنهاد می کنم که یک بتد در مورد پاداشهای کلان مدیران نیز اضافه شود

    پاسخحذف
  3. تبعیض در پرداختها بین موبایل و سایر شرکتهای استانی علیرغم یکپارچه شدن سیستم-تعیین میزان حقوق بر اساس منافع هیات مدیره و مدیران و روسا وعدم لحاظ تخصص-برخورد تبعیض آمیز با پرسنل قراردادی علیرغم 10 سال سابقه وعدم تغییر وضعیت آنها علیرغم آیین نامه(3سال)-تغییر دیدگاه مدیران کلان به صنعت مخابرات از یک شرکت صنعتی خدماتی اقتصادی تکنولوژیک به یک بنگاه پولساز

    پاسخحذف
  4. وجود اشکالات فراوان در آئین نامه تصویبی شرکت مخابرات ایران از جمله تبعیض غیرمنطقی فراوان بین سطوح مختلف وهمچنین بها ندادن به تحصیلات و تجربه فرد و تکیه ی صرف بر عنوان شغل

    پاسخحذف
  5. بهتر است بند دیگری نیز تحت عنوان نظامی گری در شرکت به ان اضافه شود و دلیل ان نیز صدور نامه ای توسط حراست به شماره 2371390 مورخ 23/8/89 و پیرو ان نامه شماره 3593386-21/10/89 که در ان ابلاغ شده که کلیه کارکنان قبل و بعد از عزیمت به خارج از کشور تحت هر عنوان"زیارتی-سیاحتی و ادری"می بایست فرم ارسالی را تکمیل و به حراست ارسال نمایند.با نگاهی به این فرمها تنها چیزی که دستگیر می شود این است که ما همه به استخدام یک سازمان نظامی در امده ایم و باید از فردادر مراسم صبحگاه و شامگاه و.. شرکت کنیم.

    پاسخحذف
  6. بجای عبارت "اعلام مینماییم که اینها تماما خواسته های برحق ما میباشد" از عبارت "اعلام مینماییم که اینها تماما خواسته های صنفی میباشد" استفاده شود.

    پاسخحذف
  7. از لحاظ انشايي و ساختاري نياز به تغييراتي دارد

    پاسخحذف
  8. كار بسيار مناسب و بجايي است فقط سعي شود تمام تخلفات با ارائه سند و مدرك آورده شود و با امضا و تاييد اكثر كاركنان مخابرات در ساير استان ها انجام شود.

    پاسخحذف
  9. مطلبی دیگر که خواهش می کنم اضافه شود این است:
    13- ابقای هیات های مدیریه ی قبلی و بالطبع ابقای معاونان و مدیران کل قبلی که نشان از عدم علاقه شرکت اعتماد مبین بر انجام تغییرات کیفی در مدیریت شرکت دارد و منجر به ادامه سو مدیریت ها و اتلاف سرمایه های شرکتی که بخشی از آن هنوز متعلق به ملت است.
    15- ایجاد فضای پادگانی و کنترل شدید وضعیت پوشش و ایراداتی که حتی پایه شرعی هم ندارد و برگزاری جلسات مکرر امر به معروف و نهی از منکر که بیشتر مفاد آن جنبه پلیسی دارد و رسمیت بحشیدن مجدد به موج جدیدی از تظاهر نه تخصص و تعهد.

    پاسخحذف
  10. اقدام خوبی است و بنده موافقم

    پاسخحذف
  11. همکاران عزیز برای تایید این طومار از اسم مستعار استفاده کنید ناشناس که نشد اسم
    شما هنوز بلد نیستید خودتان را نشان دهید آنوقت توقع دارید حقتان را بگیرید

    پاسخحذف
  12. دستون درد نکنه همکارای عزیز
    کارتون درسته
    موفق باشین

    پاسخحذف
  13. دوستان و همکاران با تشکر حمایت نموده خواهشمندیم ما را نیز جز موافقان نامه سرگشوده در نظر داشته باشید تعدما 53نفرمیباشیم

    پاسخحذف
  14. باسلام
    به نظر من این بندها باید به مفاد پیش نویس اضافه شود
    -اجرا نشدن ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه ابلاغی هیئت دولت در تاریخ 13/1/89در خصوص تعیین تکلیف کارکنان شرکت های مشمول اصل 44 پس از واگذاری
    - اجرا نشدن بازنشستگی پیش از موعد برای کارکنانی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

    پاسخحذف
  15. قسمتی از مصوبه ابلاغی هیئت دولت در تاریخ 31/1/89
    اختیار کارمندان برای تعیین وضعیت
    مطابق تصمیم دولت و به منظور حمایت از منافع کارمندان دستگاه‌های اجرایی که مشمول خصوصی‌سازی قرار می‌گیرند، وضعیت شغلی و بازنشستگی این قبیل کارمندان پس از خصوصی‌سازی به 6شیوه مشخص شده که البته حق انتخاب با خود کارمندان خواهد بود.
    بر این اساس، با کارمندان رسمی یا ثابت دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، که به علت واگذاری تمام یا بخشی از وظایف آنها به بخش غیردولتی به خدمت آنان نیاز نباشد، به یکی از روش‌های زیر رفتار خواهد شد:
    1 ـ انتقال به یکی از دستگاه‌های اجرایی که کتبا‌ متقاضی استفاده از خدمت وی باشد، با رعایت مقررات این آیین‌نامه.
    2ـ انتقال به یکی دستگاه‌های اجرایی وابسته به دستگاه متبوع در صورتی که دستگاه اجرایی دیگری متقاضی استفاده از خدمت وی نباشد، اعم از اینکه منجر به تغییر محل جغرافیایی خدمت شود یا نشود.
    3ـ بازخرید سنوات خدمت کارمند با پرداخت یک ماه و نیم حقوق و مزایای مستمر به ازاي هر سال سابقه خدمت و وجوه مرخصی‌های ذخیره شده بر اساس آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر زمان اشتغال مشروط بر اینکه شرایط بازنشستگی نداشته باشد.
    4‌ـ موافقت با مرخصی بدون حقوق برای مدت سه تا پنج سال. مدت مرخصی بدون حقوق از هیچ لحاظ جزو سوابق خدمت کارمند محسوب نخواهد شد.در پایان مدت مرخصی بدون حقوق با کارمند مطابق مقررات قانون رفتار خواهد شد.
    5‌ـ انتقال به بخش غیردولتی که مجری وظایف و فعالیت‌های واگذار شده می‌باشد، در صورت اعلام نیاز کارفرمای بخش غیردولتی ذی‌ربط. در این صورت، از تاریخ انتقال، رابطه استخدامی کارمند با دستگاه اجرایی قطع و با رعایت قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی،‌ کارمند کارفرمای بخش غیردولتی ذی‌ربط محسوب خواهد شد.
    6‌ـ انجام وظیفه در بخش غیردولتی به عنوان مامور. در صورت اعلام نیاز کارفرمای بخش غیردولتی این قبیل کارمندان در مدت ماموریت در بخش غیردولتی از لحاظ اقلام و میزان حقوق و مزایای دریافتی تابع طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری مورد عمل بوده و کارفرمای مزبور آن را پرداخت می‌نماید. لیکن مدت ماموریت از لحاظ اجرای مقررات قانون به منزله خدمت در دستگاه متبوع تلقی می‌شود و در این مدت، کارمند از لحاظ مبنای محاسبه و میزان کسور بازنشستگی با حق بیمه و نحوه انتزاع از خدمت، تابع مقررات قانون مدیريت خدمات کشوری خواهد بود.
    در صورت اعلام عدم نیاز کارفرمای بخش غیردولتی به خدمت کارمند تا پایان ماموریت، با وی مطابق مفاد این آیین‌نامه رفتار خواهد شد.

    پاسخحذف
  16. قسمت پایانی مصوبه هیئت دولت
    بر اساس این مصوبه، کارمند می‌تواند ظرف یک هفته از تاریخ اعلام دستگاه، 3 روش از روش‌های 6گانه فوق را به ترتیب اولویت انتخاب و به دستگاه اجرایی اعلام کند. دستگاه مربوطه نیز مکلف است با توجه به اولویت تعیین شده از سوی کارمند یکی از روش‌ها را انتخاب و اقدام کند. در صورتی که کارمند در مهلت مقرر هیچ روشی را انتخاب و اعلام نکند، دستگاه مجاز است به اختیار خود به یکی از روش‌های مذکور اقدام کند.
    این تصمیم نامه در تاریخ 29/1/1389 به تایید رييس‌‌جمهور رسیده و در تاریخ 31/1/1389 از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رييس‌‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

    پاسخحذف
  17. بند پنج مصوبه هیئت دولت مورخه 31/1/89 یک قسمت فوق العاده مهم دارد و آن اینکه اجرای ایین نامه حقوق باید از تاریخ انتقال باشد.البته این برداشت بنده است و صدالبته آقایان خصوصی کننده ! نظر دیگری دارند.روی این قسمت در ظومار بیشتر مانور داده شود.

    پاسخحذف
  18. سوخت شدن مرخصیهابایستی ذکر شود زیرا ما شیفت سالنیها به هیچ عنوان نمیتوانیم به مرخصی برویم.

    پاسخحذف
  19. با سلام

    کاملا" با نظر "کاوه" موافقم

    مثل من به دیوان عدالت اداری شکایت کنید

    لعنت بر کسانی که پرسنل شریف مخابرات را مثل اشیا فروختند

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..