۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

تمرد خریدار مخابرات از اجرای آیین نامه دولت در باره کارکنان شرکت های مشمول اصل 44 پس از واگذاری

آقای کاوه، که گویا یکی از همکاران شاغل در بخش کارگزینی یا حقوقی شرکت است، توضیح مبسوطی درباره ی یکی دیگر از تخلفات خریدار مخابرات در حق کارکنان این شرکت فرستاده تا در مفاد تومار سرگشاده کارکنان مخابرات خطاب به مقامات نظام و مجاری تصمیم گیری کشور گنجانده شود. با تشکر از این همکار محترم، به دلیل اهمیت موضوع آن را در مطلب جداگانه نیز درج می نماییم. او نوشته است:
به نظر من این بندها باید به مفاد پیش نویس اضافه شود
-اجرا نشدن ماده 21 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه ابلاغی هیئت دولت در تاریخ 13/1/89در خصوص تعیین تکلیف کارکنان شرکت های مشمول اصل 44 پس از واگذاری
- اجرا نشدن بازنشستگی پیش از موعد برای کارکنانی که هنوز تعیین تکلیف نشده اند.


قسمتی از مصوبه ابلاغی هیئت دولت در تاریخ 31/1/89

اختیار کارمندان برای تعیین وضعیت

مطابق تصمیم دولت و به منظور حمایت از منافع کارمندان دستگاه‌های اجرایی که مشمول خصوصی‌سازی قرار می‌گیرند، ....وضعیت شغلی و بازنشستگی این قبیل کارمندان پس از خصوصی‌سازی به 6شیوه مشخص شده که البته حق انتخاب با خود کارمندان خواهد بود.
بر این اساس، با کارمندان رسمی یا ثابت دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، که به علت واگذاری تمام یا بخشی از وظایف آنها به بخش غیردولتی به خدمت آنان نیاز نباشد، به یکی از روش‌های زیر رفتار خواهد شد:
1 ـ انتقال به یکی از دستگاه‌های اجرایی که کتبا‌ متقاضی استفاده از خدمت وی باشد، با رعایت مقررات این آیین‌نامه.
2ـ انتقال به یکی دستگاه‌های اجرایی وابسته به دستگاه متبوع در صورتی که دستگاه اجرایی دیگری متقاضی استفاده از خدمت وی نباشد، اعم از اینکه منجر به تغییر محل جغرافیایی خدمت شود یا نشود.
3ـ بازخرید سنوات خدمت کارمند با پرداخت یک ماه و نیم حقوق و مزایای مستمر به ازاي هر سال سابقه خدمت و وجوه مرخصی‌های ذخیره شده بر اساس آخرین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر زمان اشتغال مشروط بر اینکه شرایط بازنشستگی نداشته باشد.
4‌ـ موافقت با مرخصی بدون حقوق برای مدت سه تا پنج سال. مدت مرخصی بدون حقوق از هیچ لحاظ جزو سوابق خدمت کارمند محسوب نخواهد شد.در پایان مدت مرخصی بدون حقوق با کارمند مطابق مقررات قانون رفتار خواهد شد.
5‌ـ انتقال به بخش غیردولتی که مجری وظایف و فعالیت‌های واگذار شده می‌باشد، در صورت اعلام نیاز کارفرمای بخش غیردولتی ذی‌ربط. در این صورت، از تاریخ انتقال، رابطه استخدامی کارمند با دستگاه اجرایی قطع و با رعایت قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی،‌ کارمند کارفرمای بخش غیردولتی ذی‌ربط محسوب خواهد شد.
6‌ـ انجام وظیفه در بخش غیردولتی به عنوان مامور. در صورت اعلام نیاز کارفرمای بخش غیردولتی این قبیل کارمندان در مدت ماموریت در بخش غیردولتی از لحاظ اقلام و میزان حقوق و مزایای دریافتی تابع طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری مورد عمل بوده و کارفرمای مزبور آن را پرداخت می‌نماید. لیکن مدت ماموریت از لحاظ اجرای مقررات قانون به منزله خدمت در دستگاه متبوع تلقی می‌شود و در این مدت، کارمند از لحاظ مبنای محاسبه و میزان کسور بازنشستگی با حق بیمه و نحوه انتزاع از خدمت، تابع مقررات قانون مدیريت خدمات کشوری خواهد بود.
در صورت اعلام عدم نیاز کارفرمای بخش غیردولتی به خدمت کارمند تا پایان ماموریت، با وی مطابق مفاد این آیین‌نامه رفتار خواهد شد.
قسمت پایانی مصوبه هیئت دولت
بر اساس این مصوبه، کارمند می‌تواند ظرف یک هفته از تاریخ اعلام دستگاه، 3 روش از روش‌های 6گانه فوق را به ترتیب اولویت انتخاب و به دستگاه اجرایی اعلام کند. دستگاه مربوطه نیز مکلف است با توجه به اولویت تعیین شده از سوی کارمند یکی از روش‌ها را انتخاب و اقدام کند. در صورتی که کارمند در مهلت مقرر هیچ روشی را انتخاب و اعلام نکند، دستگاه مجاز است به اختیار خود به یکی از روش‌های مذکور اقدام کند.
این تصمیم نامه در تاریخ 29/1/1389 به تایید رييس‌‌جمهور رسیده و در تاریخ 31/1/1389 از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رييس‌‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.


۳ نظر:

  1. نمي دونم واسه اين پراكندگي مون چكار كنيم؟راحت مي تونيم با داشتن وكيل خوب حق و حقوقمونو بگيريم.چون كاملا حق با ماست.تو اين 15 ماهه بي انظباطي و بي قانوني هاي زيادي اتفاق افتاده .متاسفانه يكپارچه و متحد نيستيم كه اميدوارم به ياري خدا اين اتفاق بيفته و بتونيم همه با هم و يكصدا مثل تونسيها و مصريها تودهني دندانشكني به دشمنانمون بزنيم تا بفهمند جواب صبر و شكيبايي و متانت را چطور بايد بدهند.

    پاسخحذف
  2. در چند شهر استان اصفهان برای کارمندان تردمیل و دوچرخه ثابت آورده اند تا مثلا در ساعت های غیر اداری کارمندان با آن کار و تمرین کنند.محض اطلاع عرض کردم

    پاسخحذف
  3. با سلام
    درج این مطلب آنچنان موجب هراس مسئولین مخابرات تهران شده که چند روز است اقدام به فیلتر این سایت نمودند طوری که مجبور شدم با فیلترشکن وارد سایت شوم

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..