۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

مقاله ی همکاران (1): نگاه آشفته ی آقای فیضی به تابلو بورس!

همچنان که قبلا اعلام کرده ایم مطالب و مقالات تحلیلی همکاران به نام خود آنها در سایت منتشر خواهد شد. سایت در ویرایش مطالب آزاد است. ضمن تشکر از فرستنده مقاله، اولین قسمت ازاین مورد را منتشر می کنیم.

نویسنده: پچکورد/ همکارمخابرات تهران

بعد از اعلام گزارش مجلس درباره واگذاری پراشکال و غیرقانونی مخابرات به "اعتماد مبین" یک پر التهاب بر سهام مخابرات در بورس گذشت. بویژه اینکه بررسی تخلف در واگذاری ها به دادگاه ارجاع شد..
آنطرف جمشید پژویان که رئیس شورای رقابت بورس و استاد بندبازی در اقتصاد است و پیش از این بصورت الاکلنگی گاهی از "قانونی بودن" و وقتی دیگر از "غیر قانونی بودن" واگذاری مخابرات سخن می راند، گفته است: "درست است که واگذاری غیر رقابتی بوده، اما این واگذاری پیش از تشکیل شورای رقابت اتفاق افتاده و ما نمی توانیم کاری برای غیر قانونی بودن آن کنیم"!
این تحولات همزمان گشته است با اعتراض شدید کارکنان سراسر کشور به ....
وضعیت مبهم شرکت و نامشخص بودن وضعیت حقوق و دستمزدها و معوقات 15 ماهه! در این وانفسایی که کارکنان نگران وضعیت خود هستند و منتظر شنیدن خبرهایی از جلسه مهم دوشنبه قبل در ساختمان سردار جنگل، چشمهای نگران مدیران مخابرات از جمله آقای فیضی به تابلوهای بورس دوخته شده است. که چقدر قیمت سهام بالامی رود یا چقدر پایین می آید.
او در تازه ترین اظهار نظر بورسی خود گفته است که  فعلا نیازی به فروش زیرمجموعه های دیگری از مخابرات نداریم!
شاید این گفته به این معنی باشد که  خیال ایشان فعلا از به موقع پرداخت شدن قسط اردیبهشت 90 مخابرات توسط اعتماد مبین راحت است. چه بسا اگر برآوردهای مجدد چیز دیگری نشان دهد ممکن است یکباره قسمتی دیگراز اموال و سرمایه های شرکت را به فروش و مزایده بگذارند و یا کسری خود را از حقوق کارکنان جبران نمایند!

 در این وضعیت ابهام آمیز برای کارکنانی که منتظر خبرهای جدیدی هستند سایتهای شرکت مخابرات ایران و تهران و شهرهای دیگر، دائما خبرهای بورسی منتشر می کنند تا این فکر را به ذهنها متبادر می کند که شرکت مخابرات دچار یک دگردیسی تاریخی شده است. این شرکت از یک شرکت دهنده خدمات فناوری به مشترکان، تبدیل به یک بنگاه تجاری گشته است.

همه چی آرومه!
ما چقد خوشبختیم!

۴ نظر:

  1. qomictman/qomtelecom
    سلام بر دوستان و همکاران گرامی
    ضمن تشکر ازایجاد وبلاگ وزین مخابراتی ها شایسته است عنوان کنم که سو مدیریت وباندبازی در تمامی اجزا و شاخ وبرگهای مخابرات در کل کشور ریشه دوانیده است. مثلا در مخابرات قم طبق یک توافق نانوشته مدیریت های سطح بالا از گذشته های دور مختص یک گروه بوده است. و مانند قانون بقای انرژی مدیران فقط از یک جای سازمانی به مدیریت دیگر جابجا می شوند ولی از بین نمی روند. کم جراتی و کم سوادی مشخصه اصلی آنها است بگونه ای که اصلا نمی توانند بدون نظر کارشناسان حتی آب بخورند و فقط و فقط در جلسات بی حاصل وقت گذرانی می کنند. در طی مناقصات هم تمامشان به سفرهای خارجی بعنوان آموزش اعزام شده اند. و همکنون نیز معاونت مالی و اداری بعنوان آموزش سیستمهای NGSDH به همراه رییس اداره شبکه کابل و رییس اداره 118 و... به کشور برادر چین رفته اند. ونهایتا این تجهیزات می آیند و کارشناسانی که برای آموزشهای داخل کشور هم تحت عنوان صرفه جویی مانع تراشی می شود.حال بحث تفاوت حقوقی هم جای خود دارد.

    پاسخحذف
  2. سوئیچ من/ تهران۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۲

    همکار قمی نوشته: "معاون مالی و اداری بعنوان آموزش سیستمهای NGSDH به همراه رییس اداره شبکه کابل و رییس اداره 118 و..."!!

    عجیب ترین ترکیبی که می توان برای
    (NGN (Next Generation Network اونهم در قسمت SDH به بورس فرستاد همین ترکیبه. خبر دهید تا روز آمدنشان را ایتنجا گرامی بداریم!

    پاسخحذف
  3. من معتقدم سراعتماد مبینی ها هم کلاه رفته. یعنی آنها مخابرات رابا این مدیران عتیقه با هم خریده اندوبدلیل اینکه خودشان هم مدیریت بلد نیستنداموررا بدست مدیران بی کفایت قبلی مخابرات سپرده اند. این مدیران هم که سالها در مخابرات دولتی بزرگ شده اند حالا که حقوق عالی را هم می بینند دیگر گیج شده اندوبرای ماندن در مدیریت به هر کاری متوسل می شوند مثل مدیر بی سواد روابط عمومی پروفسور زارعیان که با سرمقاله نوشتن هایش شهره عام وخاص است.به بهانه نوشتن از سازمان از خودش تعریف می کندکه یک شبه به کجا ها که نرسیده.برای چندین نسلش سرمایه بجا گذاشته جالب اینه که هنوز هم عطش بسیار برای پول و شهرت داردو ول کن مخابرات نیست. خلاصه اینکه تا آقایان اعتماد مبین این مدیران را دارندنیاز به دشمن ندارند. آقایان، دلخوری کارمندان فهیم وزحمت کش مخابرات دلیل دارد. بیدار شوید.

    پاسخحذف
  4. کاگر خسته از بی عدالتی۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۴۵

    با سلام
    به نظر من آقای فیضی خیانتی که شما به مخابرات و کارکنان آن کردید در تاریخ مخابرات ثبت خواهد شد ای کاش نگاهی به نحوه خصوصی شدن سایر شرکتهای دولتی داشتید تا اینچنین آینده کارمندان محترم شرکت را به دست این نظامیان از خدا بی خبر نمی دادید . پتروشیمی اراک هم خصوصی شد ولی کارمندان بخش دولتی به عنوان مامور به خدمت در این شرکت مشغولند و حقوق و مزایایی آنها نجومی افزایش یافت و به عنوان ناظر بخش دولتی آقایی می کنند ولی شما توافق ننگین کردید که بخش خصوصی تا 5 سال ملزم به نگهداری پرسنل فعلی می باشد که از تاریخ 18/8/88 بیش از یک سال آن هم گذشته است . داشتم فکر می کردم حالا که شرکت بی اعتماد مبین دستش زیر سنگ است و اینچنین حقوق کارمندان را لگدمال می کند وای به حال 4 سال بعد که دیگه هرکه اعتراضی بکنه طبق توافق با صابر فیضی خائن از شرکت می دازنش بیرون . آقای فیضی مطمئن باشدآه این به اصطلاح خودت کارگران مخابرات گریبان خود و خانواده ات را به زودی خواهد گرفت انشا ا..

    ژانویهٔ ۳, ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۳۸

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..