۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

بلوف مدیران ایلام و توضیح ما درباره امنیت وبلاگ "مخابراتی ها"


چندی قبل شکایتی از یکی از همکاران ایلامی در وبلاگ منتشر شد. امروز ایمیلی دریافت کردیم که گویا همکاران ایلامی از هر گونه همگاری با وبلاگ "مخابراتی ها" منع و تهدید شده اند. یکی از همکاران به ما نوشته است:

"در پي درج مظالم واقع شده بر کارکنان در چند روز پيش، شايعه ای در شرکت مخابرات ايلام قوت گرفته که هر کس به وب لاگ مخابراتي ها مراجعه و يا ايميل بفرستد شناسايي و با وي...
برخورد خواهد شد"

مخابراتی ها :

باید به مدیران محترم مخابرات ایلام عرض کنیم که:
1- "مخابراتی ها" آمادگی دارد پاسخهای مدیریت محترم مخابرات ایلام یا روابط عمومی آن شرکت را نسبت به شکایات مطروحه توسط همکاران در این وبلاگ به صورت مستقل و مبسوط منعکس نماید. مشروط بر اینکه در کاغذ آرم دار شرکت نوشته شده باشد، توسط فرد مسئول و معتبری  امضا شده باشد و اسکن نامه به نشانی ایمیل ما ارسال شده باشد.
2- شناسایی همکارانی که این وبلاگ تنها جای بیان درد دلهای آنهاست عملا غیر ممکن است. این وبلاگ نه در ایران بلکه توسط شرکت گوگل سرویس دهی میشود، به دلیل استفاده از نرم افزارهای ویژه تغییر آی پی از لحظه ایجاد وبلاگ، حتی شرکت گوگل هم نمی داند که این وبلاگ از کدام نقطه دنیا آپ می گردد! گذشته از آن چون بلاگ اسپات، آی پی نظردهندگان را ثبت نمی کند، حتی اگر وبلاگ هک و پسورد آن هم لو برود، چیزی عاید مهاجمان نخواهد شد.
3- شناسایی از طریق ایمیل هم یک بلوف بیشتر نیست. اولا اینکه جی میل از پروتکل امنیتی  https  بهره می برد و نفوذ به ایمیل ما و درآوردن ایمیل همکارانی که با ما تماس گرفته اند از داخل آن، عملا ممکن نیست. ثانیا اکانت لاگین وبلاگ در بلاگ اسپات با ایمیل آن در جی میل متفاوت است. ثالثا حتی ورود به جی میل هم با کمک نرم افزار های تغییر آی پی صورت می گیرد.
4- تنها راه باقیمانده برای مدیران محترم! ایلام، شناسایی همکاران فعال در "وبلاگ مخابراتیها"، در محیط اداره است آنهم با شگردهایی مثل جاسوسی، آدم فروشی و ... کاری که در مرام هیچک از همکاران شریف ما در سطح کشور نیست چه رسد به بروبچه های با معرفت ایلامی. برای اجتناب از این موضوع هم پیشنهاد می شود، همکاران موارد مطروحه با ما را سر میز نهار و صبحانه و ناز ظهر و ... با کسی مطرح نکنند. همان که نشانی وبلاگ را بدهند تا دیگران خودشان بخوانند کافی است.

بنابراین همکاران محترم با خیال راحت هر چه دل تنگشان می خواهد بگویند.
البته توصیه می کنیم نکات امنیتی لازم برای وبگردی را در چهار قسمت زیر حتما مطالعه کنند. (قسمت اول، قسمت دوم، قسمت سوم، قسمت چهارم ) و حتی المقدور در تمام مراحل وبگردی خود از نرم افزارهای (ققیلترشکن+ تغییر آی پی) استفاده نموده و قبل و بعد از اجرای آنها، توسط کلیک روی این لینک از تغییر آی پی خود مطمئن شوند. 

۲ نظر:

  1. عجب! شرکت مخابرات ایلام نقطه ضعف بدی از خود نشان داده!

    پاسخحذف
  2. بي خود كردند.بزرگتر از اينا هم نمي تونند اين كارهارو انجام بدن.عرضه درست و حسابي مديريت يك واحدو ندارن اينكارا باشه پيشكش

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..