آقای فیضی، مدیر عامل مخابرات ایران، اخیراگفته که "اجرايي شدن بحث هدفمند كردن يارانهها بهصورت محدود در قيمت تمام شده مخابرات تاثير ميگذارد و عدد قابل توجهي نيست"
متاسفانه ایشان تنها اثر هدفمندی یارانه ها را بر قیمت خدماتی که مخابرات به "مشترکان و مشتریان" میدهد مد نظر داشته است. در حالیکه اگر دستمزد دراشلهای فعلی ثابت بماند، "هدفمندی یارانه ها" زندگی را بر حقوق بگیران و کارکنان شرکت سخت تر از گذشته خواهد نمود. "هدفمندی یارانه ها"، مخارج زندگی حقوق بگیران شرکت و خانواده ی آنها را به شدت ...
بالا برده و اثر مستقیمی بر کیفیت زندگی آنها خواهد گذاشت. با فراگیر شدن هدفمندی یارانه ها و رشد تصاعدی قیمت کالا و خدمات، امورات یک زندگی چهار نفره در تهران از قبیل مسکن، ایاب و ذهاب، نان، برق، آب، گاز، خرج مهد یا مدرسه، خرج دانشگاه، بنزین، خوراک و پوشاک، تفریح و مسافرت، و ...تامین نخواهد شد. مگر آنکه همزمان با آزاد سازی قیمتها در حد جهانی، حقوق و دستمزدها هم به اندازه های جهانی برسد.
آقای فیضی! اگر مقرر شده که مخارج کارکنان شرکت مانند همه مردم ایران، به قیمت جهانی پرداخت شود، باید دستمزدهایشان هم به حد نرمهای جهانی برسد و گرنه روز به روز از کیفیت زندگی کارکنان کاسته خواهد شد یعنی بودجه مواردی مانند تفریح و مسافرت و مخارج فرهنگی و .... صرف تامین افزایش قیمت در آیتمهایی چون خوراک و پوشاک و مسکن و ...خواهد گردید.
به جدول دستمزدهای جهانی در صنعت آی تی در سال 2010 نگاه کنید:
جدول دستمزدهای جهانی در صنعت آی تی در سال 2010 |
توجه کنید که این دستمزد مختص کارشناسان عام شرکتهای آی تی است. کارشناسان و مدیران ارشد و متخصصان خبره طبق جدول بالا حقوقی به مراتب بیشتر می گیرند.
شاید کسی ایراد بگیرد که کارکنان مخابرات ایران بهره وری ندارند یا تخصص های کلیدی ندارند و ... این ایرادها به کارکنان شاغل وارد نیست بلکه ناشی از ضعف مدیریت در سطوح عالی و میانی شرکت است. چرا که این شرکتها هستند که می توانند با گزینش صحیح در زمان استخدام، آموزشهای تخصصی ضمن خدمت و نیز مدیریت اصولی سازمانها، استفاده بهینه ای از 44 ساعت حضور کارکنان در محل کار بنمایند. اگر سازمان نمی تواند درآمدزایی مناسبی داشته باشد یا از وقت و تخصص کارکنان استفاده بهینه ای نماید یا آنها را برای مواجهه با فناوریهای جدید یا چالشهای نوین بازار آماده نماید، این مشکل از ناحیه کارکنان شرکت نیست بلکه ناشی از بی کفایتی در سطوح عالی مدیریت است.
به هر روی اگر جناب فیضی و سایر مدیران محترم شرکت، در همسویی با برنامه های دولت، اصرار دارند که مهندس شاغل در شرکت مخابرات وطنی ، هزینه های زندگی اش را به قیمت خلیج فارس یا اروپا یا آمریکا پرداخت کند، باید دستمزدی به او دهند که مخارج یک زندگی متوسط در حد همکار آمریکایی یا مهندس شاغل در دوبی، را تامین نماید.
این را بگذارید کنار مشکلاتی که کارکنان ایرانی حتی در حالت عادی هم با آن دست به گریبانند. مانند اجاره مسکن، قسط های فراوان با بهره های سنگین، و ...
متاسفانه فیضی وامثال فیضی یاخبرازاحوال کارکنان ندارند ویا خودشان را به ن.... زده اند
پاسخحذفبدبختی ما این است که دریافتی ما را به ریال محاسبه می کنند اما هزینه های ما به دلار می باشد
پاسخحذفاین آقایان از همه چیز خبر دارند قصد آنها فقط سود بیشتر و سواستفاده از مردم است وبس
آقایان فیضی و امثال ایشان کارمندان را به بردگی کشیده اند
همکار محترم مسئله اصلی انحصاری بودن مخابرات است مانند بقیه صنایع مانند صنعت خودرو که با تعرفه 110 % وبا مال و جون مردم سرپا ایستاده والبته سود کلان در جیب آقایون میکنه صنعت مخابرات بعنوان پیشرو ترین صنعت روز دنیا نیز در کشور ما در حال کماست شما سه حوزه ی تلفن ثابت و همراه ودیتا رو در نظر بگیر و اونو با همین کشورای حوزه ی خلیج فارس مقایسه کن در اینجا هنوزم باید با دایال و سرعت نجومی به اینترنت وصل بشی درحالیکه اگه چندتا اپراتور بروز و درست و حسابی در کنار هم فعالیت کنند آیا واقعا کسی حوصله ی اینهمه ادا اصول خسته کننده مخابرات رو برا این سرویسهای سطح پائینش داره ؟ من خیلی دوست داشتم واقعا این فضای رقابتی یه روز بوجود بیاد تا این آقایون مدیر نخونده ملا بفهمند علم مدیریت چیه وصرفا نمیشه بر اساس استثمار و خفقان و بهره کشی و انحصار طلبی نمیشه مدیریت کرد
پاسخحذف