۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

اماکن رفاهی: عید و تابستان برای نورچشمی ها، ماه رمضان و زمستان برای بقیه!

پیام تهران، مطلبی نوشته پیرامون اماکن رفاهی مخابرات. البته نه درباره اصل تقسیم عادلانه آن بین مدیران و کارکنان. بلکه درباره فرع ماجرا. این نوشته به جای بررسی آماری و مستند اینکه "چه کسانی، چه وقتی، چند بار و به کجا" رفته اند به این موضوع پرداخته که "مخابراتیها دوست دارند با خانواده زوجه خود به اماکن رفاهی بروند"!
بعد هم چند مصاحبه با این و اون ترتیب داده تا...
 دلیل این موضوع را ثابت کند. ما نمی دانیم که نویسنده در هنگام انتخاب تیتر مطلب خود  "زن ذلیل بودن" مخابراتی ها را تصور کرده یا خیر، اما کاش ایشان به اصل موضوع اماکن رفاهی می پرداخت و با انتشار آمارهای اداره رفاه مقایسه می کرد که مدیران و نورچشمی ها، " چه وقتی، چند بار و به کجا" رفته اند و کارکنان دیگر " چه وقتی، چند بار و به کجا" ها رفته اند! تصور عمومی بر این است که برخی از نورچشمی ها در استفاده از اماکن رفاهی تسهیلات ویژه ای نسبت به بقیه دارند.
افراد استفاده کننده از اماکن مخابرات در کیش و شمال و مشهد، در تعطیلات آغاز سال و بهار و تابستان ها، تفاوت بسیار فاحشی با همکارانی دارند که در باقیمانده ی سال، ماه رمضان و زمستان و پاییز از آنها استفاده می کنند!
اتفاقی که عینا در مورد بورسهای خارج از کشور می افتد. مدیران و روسای ادارت و معاونان آنها، در زمان مورد نظر، رنج سفر به خارج از کشور را به جان می خرند! و کیف های مسافرتی را می برند برای آوردن سوغات! اما به هنگام نصب و نگهداری سیستمها، کارشناسان لباس و کیف ابزار می برند برای کار!

اگر آقایان ادعا می کنند  که "تصور کارکنان " در این فقره اشتباه است،  آمار و فهرست استفاده کنندگان از تسهیلات رفاهی در 10 سال گذشته به همراه افرادی که در همین مدت به سفر ادرای خارج از کشور رفته اند را منتشر کنند. امیدواریم تصور ما اشتباه باشد!

آقای پیام تهران! کبابش را دیگران می خورند، میخوای ما را با بوی کباب خوشحال کنی؟ خودتی برادر!

۴ نظر:

  1. با سلام
    اینجانب تا کنون بعد از 20 سال خدمت هنوز موفق به استفاده از اماکن رفاهی نشده ام
    چون همیشه اسم من یا در ماه رمضان و یا در موقع امتحانات مدرسه از قرعه بیرون میاد
    تابستان امسال من از دو ماه قبل برای مرداد ماه جهت مهمانسرای همدان ثبت نام کردم اما دو هفته قبلش به من اطلاع دادند که در این تاریخ جلسه مدیران قراره برگذار شه و در ماه رمضان جا خالی است

    پاسخحذف
  2. همکاران عزیز استفاده از اماکن رفاهی مخابرات که به ما و شما نمیرسد جای خودش را دارد.اگر مدیران سطح پایین از اماکن در تابستان و عید استفاده می کنندبروید و مدیران مخابراتی را ببینید که در سواحل آنتالیا و دوبی و... مشغولند. نمونه واقعی اش داود خان زارعیان معروف به داود ترک سل است که سواحل ترکیه او را خوب می شناسند.

    پاسخحذف
  3. کارمند دون پایه۱۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۵

    هر گاه اسم اداره رفاه و اماکن رفاهی را می شنوم اعصابم خرد می شود و علت وجود چنین اداره یی در شرکت برایم معما می شود . گذشته از رفتار بد و غیرمحترمانه و جوابهای سربالای کارکنان اداره رفاه ( اماکن رفاهی )( البته آقای بهنام حسین زاده فکر بد نکند ) که گویی مایملک پدریشان را رایگان در اختیار خلق خدا می گذارند ، یا از شرط و شروطی که برای هویت افراد همراه می گذارند ، ( تو گویی که نماینده ی نکیر و منکرند ) و یا از بی توجهی و بایگانی درخواست های کارکنان ساده ( که گویی سفره ی زیر صبحانه اند ) ، از تلفن جواب ندادند ها و از پیچادن ارباب رجوع ها ، خواسته از کرج آمده باشند یا از طبقه پانزده ، همه و همه به کنار آنچه غیر قابل انکار است اختصاص بهترین تاریخ ها به خواص و مابقی عوام است . البته تمام کنسلی های زمان های خوب و سهمیه های استفاده نشده نیز نصیب دوستان و نزدیکان اداره مربوطه می گردد . قصه ی آمار های ارایه شده نیز ناگفته پیداست

    در یکی از شماره های مجله پیام پیشنهاد جالبی بود مبنی بر اینکه تمام اماکن رفاهی را بفروشند ، پولش را در بانک گذاشته سود دریافت کنند . با چند آژانس معتبر مسافرتی قرارداد ببندند و همکاران را به آنجا معرفی کنند و سهم شرکت را از محل سود به آژانس پرداخت کنند.

    پاسخحذف
  4. بله مخصوصا آقای الف در رفاه ساختمان طالقانی
    من چند سال قبل اسمم برای ویلای شمال اعلام شد که به جای یکی از همکاران چون بارها از ویلای شمال استفاده کرده بود منو معرفی کردند زمانی که معرفی نامه اداره رو به رفاه طالقانی بردم آقای الف به من گفت که همان همکار آمده و معرفی نامه رو گرفته ودر پاسخ به اعتراض من که ایشان قبلا مکررا از ویلا استفاده نموده اند گفتند که معلوم شده ایشان تا بحال از ویلای شمال استفاده نکرده اند
    وقتی به امور اداری مخل خدمت خودم مراجعه کردم معلوم شد که آقای الف دوست قدیمی همکار ما بوده و سرخود نامه ویلا را به ایشان داده و همکارمان آقای میم -الف بیچاره قبلا هم قانونی و هم غیر قانونی از ویلای شمال استفاده نموده اند
    و حال هم حق من و خانواده ام را ضایع نموده و برای چندمین بار از امکانات رفاهی شمال استفاده کرده اند

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..