۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

وضعیت اسفناک همکاران قراردادی، 10 سال تبعیض و بلاتکلیفی!

همکار قراردادی ما نوشته است: 
سال 79 درآزمون رسمی شرکت مخابرات استان تهران شرکت کردیم. سال 80 دعوت به کار شدیم با وعده اینکه 3 ماه بعد رسمی می شوید.فقط 3 ماه بعد.بعد از حدود 1 سال و اندی خبری از شرکت رسید که باید مجوز بگیریم تا بتوانیم استخدام کنیم وگفتند که ...
شماها قبولی ذخیره بودید نه اصلی. خوب. چرا از اول اینها را نگفتید. چرا؟ چرا با زندگی مردم بازی کردید؟ اگه از اول می گفتید که رزرو هستیم خیلی از ماها نمی امدند. بعد رفتند دنبال گرفتن مجوزاستخدام که موفق هم نشدند.دولت و سازمان مدیریت وقت قانون استخدام رسمی در دستگاهها را لغو کرده بود و متاسفانه شرکت که تا آن وقت گاهی بی قانونی می کرد و اول نیرو می گرفت و بعددنبال مجوز می رفت و همیشه مطمئن بود که می تواند مانند سابق مجوز بگیره امااینبار نتوانست موفق باشدوبدین شکل این بلا را سر ما اوردند.بعد از سالها هم که دوباره قانون استخدام رسمی شرکتهای دولتی برگشت استان تهران با کمترین حسن نیت - برخلاف ادعاهایش-با قراردادی ها برخورد کرد.می توانست مجوزاستخدام بگیرد نگرفت.می توانست حقوق ها را مشابه رسمی ها کند نکرد.می توانست اجازه ارتقا شغلی به قراردادی هارا بدهد نداد.می توانست ما را از خیلی از حقوق قانونی مانند صندوق6% -وامهای مسکن-کارت طلایی-معرفی به بیمارستان و ... بهرهمند سازد نساخت با این توجیه که همیه که هست دوست ندارید بیرون!وبا این منت روی قراردادی ها که ما داریم مطابق قرارداد به شما پول و خدمات میدیم.کدوم قرارداد؟آقای مروجی که مسئول قراردادی های استان تهرانه هر جوردلش می خاد قرارداد تنظیم میکنه بعد هم منت میذاره که چه قرارداد خوبی تنظیم کردم مشابه رسمی ها.با سی وخورده ای سال امضا نکنیم؟کجا بریم بعد از 10 سال؟آقای مروجی!بابچه که طرف نیستید.داریم حقوق همکاران هم رده رسمی مونو می بینیم آقا!آقای گودرزی که اصلا خدارو بنده نیست.و اما در ارتباط با دلایل رسمی نکردن که اقای باطنی.آقایون مدیران!ما میدونیم چرا استخدام نکردید .چون از مدتها قبل بحث خصوصی سازی مطرح شده و می خواستید واسه حفظ و ارتقا شغلیتون نهایت خدمتو به ارباباتون بکنیدتا همچنان مدیر بمونید.تبریک می گم.موفق شدید.بعد هم بهشون بگید که تعداد نیروهای رسمی شرکتو زیاد نکردید.اینکه واسه شرکت مسولیت ایجاد نکردید.برای شما و امثال شما نه منافع شرکت مهمه نه انسانیت.فقط یک چیز مهمه اونم منافع شخصیتونه.اگر براتون منافع شرکت مهم بود متخصص ترین نفرات شرکتو بی انگیزه نمی ذاشتید تا به اهداف شخصی تون برسید.آخه آقای باطنی و مدیران مشابه می خام یک سوالی ازت بپرسم.شماها چند سال قراردادی بودید؟ بگید چند سال؟دیدید جرات گفتن ندارید.اگه بچه خودت بود همین جوابی که به بچه های قراردادی می دی می گفتی؟آقایون.هیچ وقت این دوران را فراموش نمی کنیم.هیچ وقت مسببین این مشکلات را نمی بخشیم.هیچ وقت چهره حق به جانب شماهارو فراموش نمی کنیم اینکه طوری با ماها صحبت می کنید که نعوذبالله خدا هستید و دارید روزی مارو می دید.از نظر ما مسببین و مسئولین این وضع چند نفرند که آدمهای منفی روزگارند که در راس اونها همین باطنی است.


همکار قرارداددیگری هم در زیر یکی از مطالب قبلی، خطاب به مدیران استان تهران نوشته:
 من که دیگه احساس میکنم دستم به جایی نمیرسه به خدا واگذارشون کردم.حساب کردم بابت رسمی نشدن تا حالا 45 میلیون تومان مادی ضرر کردم آقایان خسروی* و باطنی ** آرزو کنند خدا و قیامتی در کار نباشه.
پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)میفرماید : بدبخت کسی است که به خاطر دنیا , آخرتش را بفروشد و بدبخت تر از او کسی است که به خاطر دنیای دیگران ؛ آخرتش را بفروشد .


مخابراتی ها:
* مهندس خسروی،  در زمان استخدام اولین گروه از نیروهای قرادادی (سال 80) مدیر عامل مخابرات استان تهران بود. آقای باطنی معاون اداری مخابرات تهران است.
مخابراتی ها، در روزهای آینده مطلب جامعی درباره وضعیت کارکنان قراردادی، پس از 10 سال، بر روی سایت قرار خواهد گرفت. همکاران قرادادی حرفهای خود را در زیر این مطلب بنویسند و اگر مدارک یا مستنداتی دارند آن را به ایمیل ما بفرستند

۳ نظر:

  1. آقای قراردادی عزیز
    خیلی تند نرو که مدیران لطف کردن شما رو تا بحال نگه داشتن ! کارمند رسمی یعنی دردسر! یعنی نمی تونیم بگیم برید! اگر می تونستن کلی از همین رسمی ها رو هم می فرستادن خونشون حالا بیاین و شما رو هم به دردسرها اضافه کنن؟

    پاسخحذف
  2. قراردادی مظلوم۱۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۵

    ما دو نفر هستیم یکی قراردادی یکی رسمی در یک واحد بایک عنوان شغلی و هم سابقه.رسمیه 500 هزار در ماه بیش از من قراردادی میگیره در حالی که توقع کار از هر دو نفرمان یکسانه.چرا توقع کاری به اندازه دستمزد نیست؟

    پاسخحذف
  3. و لعنت الله علي جميع الظالمين

    پاسخحذف

سلام همکار گرامی! اگر اکانتی در گوگل دارید، در گزینه های زیر، گزینه ی "حساب گوگل" را انتخاب و "نام کاربری و رمز عبورتان" را وارد کنید. متاسفانه دریافت انبوه نظرات با شناسه "ناشناس" مشکل ساز شده است. لطفا تا حد امکان از گزینه "ناشناس" در هنگام نظردهی استفاده نکنید به جای آن گزینه "نام/ سایت اینترنتی" را انتخاب و در پنجره بازشده، ترکیب "نام مستعار/ محل خدمت" خود را بنویسید تا در صورت ضرورت، فرد بعدی بتواند به آسانی به کامنت شما ارجاع دهد یا به آن اشاره نماید. نوشتن محل خدمت اختیاری بوده و نیازی به نوشتن نشانی اینترنتی در پنجره مربوطه نیست.
همچنین می توانید تصاویر، صوت، مدیا یا مدارک اسکن شده ی خود را به ایمیل وبگاه ارسال نمایید:
ictmaniran@gmail.com
از مشارکت شما سپاسگزاریم.

توجه توجه! اگر باکس مربوط به نظردهی دیده نمی شود، صفحه را رفرش کنید..