۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

ابهامات فنی درباره خبر نصب آنتن در منزل مدیر عامل مخابرات

اخیرا در خبر ها آمده بود که:" صابر فیضی، مدیرعامل شركت مخابرات ایران برای آنكه ثابت كند كه تشعشعات آنتن هیچ ضرری برسلامتی افراد ندارد، در خانه خود آنتن BTS نصب كرده است. صابر فیضی با این اقدام خواستار توجه افراد جامعه به بی‌خطر بودن تشعشعات این آنتن‌ها شده است."
این در حالی است که هنوز هیچ تصویری از نحوه نصب این آنتن گزارش نشده است تا معلوم شود که زوم اصلی بیم ارسالی آنتن مزبور بر روی منزل خود جناب فیضی است یا منزل همسایه ها! 
چرا که محل نصب آنتن، ارتفاع و زاویه قرارگیری آن، تاثیری مهم در حوزه پراکنش آنتن و نفوذ اشعه دارد. ممکن است این منزل در گوشه ای از یک باغ برزگ باشد! یا اینکه علیرغم قرارگیری آنتن در سقف ساختمان، خود منزل جناب فیضی، پرتو قابل ملاحظه ای دریافت نکند و این منازل مجاور باشند که در معرض بیم اصلی قرار گرفته باشد!
ضمن تقدیر از این مدیر محترم، که با این کار ارزشمند سعی بر کاهش نگرانیهای مردم داشته است، از دوستان روابط عمومی درخواست می شود تصاویر مربوط به این رویداد را در اختیار رسانه ها قرار دهند تا کارشناسان مستقل، صحت آنها را به لحاظ جوانب فنی موضوع بررسی کنند...

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

همکاران ITI در خیابانهای شیراز: زندگي، معيشت، حق مسلم ماست!

 ایسنا: همکاران شركت مخابراتي راه دور ايران (ITI) در اعتراض به عدم اجراي مصوبات دولت در مورد اين واحد صنعتي،‌ حدفاصل ساختمان  استانداري فارس تا سازمان صنايع و معادن اين استان را راهپيمايي كردند.
آنها با شعار «زندگي، معيشت حق مسلم ماست» ، «مصوبات دولت اجرا بايد گردد» و «20 ماه حقوق كارگر پرداخت بايد گردد» خواستار تسريع در اجراي مصوبات دولت و پرداخت مطالبات معوقات خود شدند.


همکاران ITI در خیابانهای شیراز: زندگي، معيشت، حق مسلم ماست!
کارکنان آی تی آی همچنين با حمل پلاكاردهايي واگذاري واحد صنعتي مخابراتي ITI به بانك ملي را محكوم كردند.
«جعفر قادري» نماينده مردم شيراز نيز با ابلاغ تذكري خطاب به رئيس جمهور نوشت: «علي رغم مصوبه سفر سوم دولت در فارس بر پرداخت كمك 15 ميليارد توماني به كارخانه ITI شيراز براي جبران بخشي از كسرهاي اين واحد توليدي، متأسفانه در پيچ و خم اداري وزارتخانه‌هاي دولتي اين مصوبه هنوز اجرائي نشده است. با عنايت به اينكه فشارهاي روحي و رواني زيادي متوجه پرسنل اين مجموعه است و كاركنان خدوم اين مجموعه در طرح‌ها و پروژه‌هاي توليدي زيادي مشاركت داشته و بخش عمده‌اي از نيازهاي كشور توسط اين واحد توليدي تأمين شده است، دستور حضرتعالي براي عمل به مصوبات دولت مايه امتنان است».
جعفر قادري همچنين به همراه 5 نماينده ديگر استان فارس به وزراي صنايع و معادن، ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد اجراي مصوبات دولت تذكر داده و خواستار تسريع در اجراي مصوبات دولت شدند.
به گزارش ايسنا، شركت مخابراتي راه دور ايران از 20 ماه قبل تا كنون و پس از واگذاري به بخش خصوصي به دليل مشكلات مالي دچار بحران شده و كارگران اين واحد صنعتي بحراني بارها براي دريافت مطالبات خود در شيراز و تهران تجمع اعتراض آميز برگزار كرده‌اند. 
همکاران ITI در خیابانهای شیراز: زندگي، معيشت، حق مسلم ماست!




۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

سهام کارکنان مخابرات: افت و خیز سهام و ابهام در سود!

اکنون که حدود دوسال از فروش پنج درصد سهام مخابرات به کارکنان آن با مبلغ حدود 1500 ریال گذشته، مبلغ هر سهم به کمی بیش از چهار هزار ریال رسیده است. این در حالی است که نحوه تملک این سهام توسط کارکنان هنوز مشخص نیست. اگر در شرایط حاضر این سهم در دست کارکنان بود، آنها سود زیادی برده بودند. گرچه از قبل قرار شده مبلغ اقساط سهام خریداری شده را از محل سود کسر کنند ولی  بسیاری از کارکنان مخابرات در حال حاضر مایل به خرید یکجای سهم خود از شرکت و فروش آن در بازار هستند.
سوال کارکنان مخابرات این است که چرا میزان بدهی سهام ترجیهی باقیمانده، به اطلاع کارکنان نمی رسد؟ ایا این از حقوق اولیه ی خریدار در یک معامله نیست؟

چرا مرجعی مانده بدهی سهام ترجیهی را اعلام نمی کند تا هرکسی مایل بود بدهی خود را تسویه و سهامش را آزاد کند؟

احتمال تغییر وضعیت کارکنان قراردادی در بهار امسال

شایعات قوی در سطح مخابرات استان تهران، حاکی از آن است که در یکی دوماه آینده همکاران قراردادی این استان، پس از ده سال از بلاتکلیفی خارج شده و وضعیت استخدامی و حقوقی آنها تغییر خواهد کرد.
امیدواریم این خبر حقیقت داشته باشد و مدیران محترم شرکت بیش از این این عزیزان را در برزخ قرار ندهند
پیشاپیش از مدیران دلسوزی که پیگیر این امر مهم بوده و هستند تشکرنموده و به این دسته از همکاران تبریک می گوییم.
مژدگانی و شیرینی ما فراموش نشود!

پیش از این مسئولان استان تهران، تغیر وضعیت قراردادیها را منوط به تصویب مجمع شرکت مخابرات کرده بودند. گرچه استانهای اصفهان و مازندران خیلی پیش از این، در راه زدودن تبیعیض علیه همکاران قراردادی پیشقدم شده اند.

۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

بلبشوی مخابرات بر سر قراردادیها!

در حالی که استانهایی مانند اصفهان، میزان دریافتی همکاران قراردادی را همسنگ کارکنان دائمی در سال 89 پرداخته اند، مخابرات تهران، پرداختی قراردادیهای خود را مطابق جداول " من درآوردی" کارگزینی پرداخته است!!
دست مریزاد بر مدیران استان مازندران، که مابه التفاوت دستمزد پرداختی سال 89 به قراردادی های خود را تا رسیدن به سطح دریافتی قراردادیهای استان اصفهان، در فیش اسفندماه پرداخت نمودند.