۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

تنها اسم کارکنان قراردادی تغییر یافت:"کارگران قراردادی مدت زمان معين"!


آقای فیضی اخیرا گفته است:" افرادي كه داراي ليسانس و ليسانس مطلوب بوده و در شركت مخابرات به صورت مستقيم مشغول فعاليت هستند قرارداد آنها به قرارداد مدت زمان معين تبديل مي‌شود".
این تغییر عنوان را به همکاران قراردادی تبریک می گوییم. انشالله مشکلاتشان حل شد!

در ضمن ایشان خبر خوشحال کننده ای دیگری هم داده اند: "بر اساس آيين‌نامه جديد استخدام و پرداخت شركت مخابرات همه پرسنل اين شركت به عنوان كارگر محسوب شده و نيرويي به عنوان كارمند نداريم."

۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

تیغ سانسور شدید در "تالارگفت و گوی مخابرات تهران"

چند ماه پیش، درج خبر تصویب پیش نویس نحوه محاسبه حقوق کارکنان در سایت پیام تهران آنلاین مخابرات تهران باعث بروز واکنشهای شدیدی شد. از آن هنگام مسئولان سایت به شدت زیر فشار قرار گرفته اند تا هم در درج خبرهای سازمانی محافظه کار تر شوند و هم بیشتر پیامهای صنفی کارکنان از تالارگفت و گو را حذف کنند با تیغ سانسور شید!



این امر بویژه در مورد اعتراض اکثر کارکنان به تدوین جدول حقوقی جدید و تبعیضات زیاد موجود بین کارکنان عملیاتی با مدیران میانی و عالی، و سپس کاهش مجدد حقوق در آبان ماه، رخ داد!
این اتاق گفتگو که پیش از این تا حدودی رضایتمندانه حرکت می کرد اکنون باعث خشم و نارضایتی همکاران تهران شده است. نگاهی به فهرست پیامهای صنفی روزانه نشان میدهد که هر روز از انبوه نظرات ارسالی همکاران به این سایت، تنها سه یا چهار پیام، که بو و خاصیتی ندارند تایید و بقیه حذف گردیده اند!

اعتماد مبین، درآمد شش ماهه اول مخابرات کشور(495 میلیارد تومان) را بجای قسط دوم پرداخت کرد!

شرکت توسعه اعتماد مبین، قسط دوم سهام این شرکت را به مبلغ 495 میلیارد تومان به حساب دولت واریز کرد. زارعیان مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران گفته: در جریان خرید 50 درصد بعلاوه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران، 20 درصد مبلغ قرارداد که حدود یک هزار و 590 میلیارد تومان بوده به صورت نقدی به دولت پرداخت شده است و مابقی آن باید به صورت اقساط در ماههای اردیبهشت و آبان هر سال و به مدت 8 سال پرداخت شود. ... شرکت توسعه اعتماد مبین به عنوان خریدار سهام شرکت مخابرات ایران، اردیبهشت ماه امسال اولین قسط خود را به مبلغ 492 میلیارد تومان به حساب دولت واریز کرده بود و در آبان ماه جاری نیز قسط دوم خرید سهام این شرکت را به مبلغ 495 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است..
شایددلیل کسر شد ن از حقوق آبانماه تمام کارکنان مخابرات تهران همین بوده تا این قسط واریز شود. این در حالی است که کارمندان این شرکت از یکسال پیش تاکنون به لحاظ حقوق و وضعیت خود در بلاتکلیفی به سر می برند و حقوق آنها علی الحساب پرداخت می شود!

به این میگویند اختصاصی سازی برای نورچشمی های نظام!

سلامی برای شروع

ضعیف بودن نهادهای صنفی در ایران یکی از مشکلات اساسی کارکنان جامعه های صنعتی و کارگری است. این امر باعث می شود تا صاحبان قدرت و مدیران تصمیم گیرنده، حقوق اساسی کارکان و کارمندان خود را نادیده بگیرند.
شرکت مخابرات ایران و شرکتهای زیر مجموعه آن یکی از این جامعه های صنفی است. تضییع حقوق کارکنان این شرکت سابقا دولتی، پس از واگذاری صوری آن به یک نهاد نظامی، بیش از پیش بیشتر شده است. با گذشت 13 ماه از واگذاری این شکرت به یک نهاد نظامی، هنوز احکام حقوقی کارکنان آن مشخص نشده است.
هدف از این وبگاه، ایجاد بستری مناسب برای همه همکاران مخابراتی کشور، جهت درج آزادانه و بی روتوش نظرات و همفکری برای حل مشکلات می باشد. این وبگاه می کوشد بدون هر گونه سانسور و محافظه کاری انتقال دهنده پیام کارکنان مخابرات به مدیران باشد. در این راه اطلاع رسانی چهره به چهره شما در محیط اداره و نیز مشارکت در ارائه نظرات را خواستاریم.